جزئیات واردات موبایل با ارز خشکبار



  واردات موبایل ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی گفت که بر اساس قوانین موجود، صادرکنندگان پسته خودشان هم می‌توانند به واردات موبایل اقدام کنند، اما برای سال اول با محدودیت‌هایی مواجه خواهند بود. 

به گزارش ایسنا، اخیرا با مصوبه کارگروه هماهنگی سیاست‌های ارزی و تجاری مقرر شد تهاتر ارز صادرات خشکبار با واردات موبایل بالای ٣٠٠ دلار صورت گیرد.

 

محمدرضا عالیان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره جزئیات این مصوبه اظهار کرد: بر اساس قوانین موجود اگر صادرکنندگان نتوانند ارز خود را به واردکنندگان موبایل بفروشند، مجاز هستند خودشان موبایل وارد کنند. به طور کلی هر فردی با کارت بازرگانی می‌تواند اقدام به واردات کند.

 

وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه قبلی هم صادرکنندگان خشکبار می‌توانستند با ارز حاصل از صادرات خود موبایل وارد کنند، اظهار کرد: بر اساس قانون سقف سابقه شرکت‌هایی که برای اولین سال در حوزه واردات موبایل فعال هستند، فقط می‌توانند ۵۰۰ هزار دلار ثبت سفارش کنند.

 

سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی با بیان اینکه در سال های بعد سقف سابقه واردکننده بر اساس ضرایب و امتیازات تعیین می‌شود، گفت: در مصوبه یاد شده قرار است ارز حاصل از خشکبار، گیاهان دارویی، شیلات، میوه و تره بار و زعفران به واردات موبایل بالای ۳۰۰ دلار اختصاص یابد که عمده آن مربوط به خشکبار است.

 

وی همچنین گفت که هنوز مصوبه‌ای به صورت کتبی به انجمن ابلاغ نشده و همه موارد به صورت شفاهی انجام شده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------