آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

بانک جهانی وام و کمک بلاعوض به ارزش ۷۲۳ میلیون دلار به اوکراین را تصویب کرد



اوکراین ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
خبرگزاری رویترز نوشت: هیات اجرایی این بانک بسته کمک بلاعوض و وام به ارزش ۷۲۳ میلیون دلار به اوکراین را تصویب کرده است. 

به گزارش ایرنا، این خبرگزاری افزود:: این بانک روز دوشنبه با بسته حمایتی و بودجه مکمل برای اوکراین موافقت کرده است.

 

بانک جهانی در بیانیه ای اعلام کرد: این بسته شامل ۳۵۰ میلیون دلار وام مکمل وام قبلی بانک جهانی است که با  کمک های کشورهای هلند، سوئد تامین شده است.

 

همچنین شامل ۱۳۴ میلیون دلار کمک بلاعوض از کشورهای انگلیس، دانمارک، لیتوانی، لتونی و ایسلند و کمک هایی موازی به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار از سوی ژاپن است.

 

بانک جهانی اعلام کرده که بودجه وام های حمایتی این بانک محدودیتی درباره نحوه استفاده از آنها ندارد اما این کمک های اضطراری به دولت اوکراین برای ارائه خدمات ضروری، پرداخت دستمزد کادر بیمارستان ها، مستمری ها و برنامه های اجتماعی یاری می رساند.

 

دیوید مالپس رئیس بانک جهانی در این بیانیه گفت: این بانک در اقدامی سریعی به اوکراین و مردم این کشور در مقابله با خشونت اختلالات شدید ناشی از حمله روسیه کمک می کند. این بانک در کنار مردم اوکراین و منطقه است و این اولین گام از بسیاری از اقداماتی است که این بانک برای رفع تاثیرات انسانی و اقتصادی این بحران بکار برداشته است.

 

این بانک اعلام کرد که همچنان بر روی روی بسته حمایتی دیگری به ارزش ۳ میلیارد دلاری برای اوکراین ادامه می دهد که در ماه‌های آینده و در حمایت بیشتر از کشورهای همسایه که پناهجویان اوکراینی را می‌پذیرند، اختصاص خواهد یافت. بر اساس گزارش بانک جهانی تاکنون بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر آواره شده اند که بیشتر آنها را زنان، کودکان و سالمندان تشکیل می دهند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------