آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خرید حلقه طلا برای عروس و دامادها آرزو شد / یک‌جفت حلقه ساده ۲۳ میلیون آب می‌خورد!

قیمت طلا از مرز سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان عبور کرده تا خرید نیم‌ست ۱.۸ گرمی طلا نزدیک ۹ میلیون تومان هزینه داشته باشد. به…

افت جزیی شاخص بورس در معاملات امروز بازار(1400.12.23)



بورس ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
شاخص کل بازار بورس تهران امروز (دوشنبه، ۲۳ اسفندماه) با ۵۹۵ واحد کاهش، در ارتفاع یک ‌میلیون و ۳۳۴ هزار واحدی قرار گرفت. 

به گزارش  ایرنا، در ادامه معاملات امروز بازار سهام (بورس و فرابورس) بیش از ۹ میلیارد و ۳۸۹ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۷هزار و ۳۸۱ میلیارد ریال و در بیش از ۴۶۹هزار و ۴۹۰ نوبت معامله شد.

 

در ادامه معاملات بورس تهران بیش از پنج میلیارد و ۲۰۶ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۷ هزار و ۳۶۸ میلیارد ریال و در ۳۰۱ هزار و ۱۶۹ نوبت معامله شد.

 

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با ۲۱۸ واحد افزایش به ۳۳۸ هزار و ۹۵۴ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۱۳۶ واحد رشد به ۲۱۱‌هزار و ۶۶۴ واحد رسید.

 

شاخص بازار اول، ۴۸۵ واحد و شاخص بازار دوم، یک‌هزار و ۴۴ واحد کاهش داشتند.

 

علاوه بر این در بین همه نمادها، نماد معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۱۵۱ واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۶۳۰ واحد، ایران خودرو (خودرو) با ۱۹۶ واحد، صنایع شیمیایی ایران (شیران) با ۱۷۳ واحد، فولاد آلیاژی ایران (فولاژ) با ۸۴ واحد و فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۷۳ واحد با تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

 

در مقابل پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۹۸۸ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۸۹۳ واحد، پتروشیمی شیراز (شیراز) با ۲۷۸ واحد، گروه دارویی برکت (برکت) با ۱۳۴ واحد، گروه مپنا (رمپنا) با ۱۱۰ واحد و گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۱۰۱ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

 

برپایه این گزارش، امروز نماد شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، معدنی دماوند (کدما)، پالایش نفت تهران (شتران)، ایران‌خودرو (خودرو)، لامپ پارس شهاب (بشهاب)، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) و سایپا (خساپا)‌ در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

 

گروه فلزات اساسی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۲۸۱ میلیون و ۷۴۲ هزار برگه سهم به ارزش ۲ هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال دادوستد شد.

 

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۱۴ واحد کاهش داشت و به ۱۸ هزار و ۱۳۸ واحد رسید.

 

در این بازار چهار میلیارد و ۱۸۳ میلیون برگه سهم و اوراق مالی به ارزش ۲۰ هزار و ۱۳ میلیارد ریال داد و ستد شد، تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۱۶۸ هزار و ۳۲۱ نوبت بود.

 

نمادهای بیمه پاسارگاد (بپاس)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، پویا زرکان آق دره (فزر) و توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

 

همچنین پلیمر آریا ساسول (آریا)، صنعتی مینو (غصینو)، تجلی توسعه معادن و فلزات (تجلی) و توسعه سامانه نرم افزاری نگین (توسن) و اعتباری ملل (وملل) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------