آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بهار امسال با افزایش قیمت خودرو آغاز شد/ رشد بهای خودروهای داخلی به طور میانگین ۴۷میلیون تومان بود

بررسی بازار خودرو از ابتدای فروردین تاکنون نشان می‌دهد سال ۱۴۰۳ با تلاطم بازار آغاز شده است. به گزارش خبرآنلاین، این دومین…

افزایش فایل‌های «رهن کامل» در بازار اجاره تهران



تمایل به سپرده‌گذاری در بانک‌ها سبب افزایش تمایل به انعقاد قراردادهای اجاره آپارتمان در قالب «رهن کامل» شده است.

به گزارش دنیای اقتصاد ، بازار اجاره آپارتمان‌های مسکونی طی دو هفته اخیر با ازدیاد فایل‌های رهن کامل روبه‌رو شده است. این افزایش برای فعالان بازار اجاره و مستاجران کاملا محسوس است، چراکه بعضا حتی فایل‌هایی که قبلا به صورت «رهن و اجاره» عرضه شده بودند، ظرف یکی دو هفته پایانی سال به «رهن کامل» تبدیل شده‌اند.

 

واسطه‌های ملکی معتقدند برخی موجران با توجه به اینکه امکان دریافت اجاره‌بها متناسب با سطح مطلوب و مد نظر خود را از مستاجران ندارند، تصمیم گرفته‌اند املاک خود را به صورت رهن کامل عرضه کنند تا حداقل بتوانند از طریق سپرده‌گذاری در شبکه بانکی، به صورت ماهانه عایدی نسبتا قابل قبولی کسب کنند.

 

با وجود اینکه تعداد فایل‌های رهن کامل بیشتر شده اما استطاعت پرداخت مستاجران همچنان مهم‌ترین مانع برای کوتاه‌تر شدن دوره انتظار عقد قراردادهای اجاره است و همچنان موجران ناگزیر به سپری کردن دوره انتظار اغلب یک ماهه یا بیشتر برای سپردن ملک خود به مستاجر هستند.

 

اغلب فایل‌های قیمت‌مناسب بازار اجاره‌بها نیز ظرف دو ماه گذشته به اجاره متقاضیان درآمده و اکنون فایل‌های رسوبی در بازار از دسته‌ای هستند که با قیمت پیشنهادی بالاتر از مقدار مورد انتظار جست‌وجوگران به بازار عرضه شده است.

 

 بازار اجاره,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------