کاهش چشمگیر تقاضای خرید گوشت قرمز/ مردم به خرید گوشت منجمد روی آورده‌اند



  گوشت قرمز,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
قیمت گوشت قرمز در روز‌های ابتدایی سال ۱۴۰۱ کاهش نسبی داشته؛ این در حالی است که منصور پوریان، رئیس شورای تامین دام کشور با بیان اینکه بخشی از تقاضای گوشت قرمز به بازار مرغ منتقل شده است، گفت: به دلیل عرضه زیاد گوشت قرمز و واردات گسترده در روز‌های آینده قیمت آن در بازار کاهش خواهد یافت. 

 به گزارش اقتصاد۲۴، رئیس شورای تأمین دام کشور  گفت: با توجه به واردات ۱۰ هزار تن گوشت گرم و فراوانی گوشت منجمد در بازار، قیمت گوشت قرمز در روز‌های ابتدایی سال با کاهش نسبی همراه بوده است.منصور پوریان ادامه داد: تقاضا برای گوشت گرم کاهش چشمگیری داشته، زیرا بخشی از تقاضا وارد بازار مرغ شده است. از طرفی مردم به خرید گوشت منجمد روی آورده اند.

 

کاهش چشمگیر تقاضای خرید گوشت قرمز

رئیس مجمع ملی صادرکنندگان دام زنده گفت: همین عوامل موجب شده قیمت گوشت گرم کاهش جزئی داشته باشد، ولی عملا استقبال برای خرید گوشت قرمز در کل پایین است.پوریان با بیان اینکه انتظار داشتیم تقاضا برای گوشت قرمز در ایام عید خیلی بیشتر از میزان اخیر باشد، گفت: در حال حاضر قصابی که در شرایط عادی در یک روز ۲۰ لاشه گوشت می‌فروخت، در حال حاضر ۱۰ لاشه را نمی‌تواند در یک روز بفروشد.

 

احتمال کاهش بیشتر قیمت گوشت قرمز در بازار

رئیس شورای تأمین دام کشور گفت: متاسفانه تقاضای خرید گوشت قرمز از آنچه احتمال داده می‌شد خیلی کمتر بود. از یک طرف گوشت در بازار زیاد است و ما تا ۴ روز آینده باز هم شاهد فروکش کردن قیمت خواهیم بود. از طرفی ماه رمضان هم در پیش است و در این ماه مصرف گوشت قرمز به نسبت زیادی کاهش پیدا می‌کند و مصرف گوشت سفید و تخم مرغ و لبنیات بالا می‌رود. در مجموع به دلایل گفته شده ما با کاهش قیمت گوشت قرمز در ایام پیش رو روبرو خواهیم بود.

 

پوریان در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه آیا مازاد دام در کشور وجود دارد، گفت: با فرض مدیریت خوب در بخش گوشت، ما در فصل بهار می‌بایست ۴ میلیون راس آماده کشتار را کشتار کنیم. با توجه به اینکه ۲ میلیون راس دام در دامداری‌ها از قبل هم مانده بود؛ در حال حاضر ۶ میلیون دام آماده کشتار در بخش سبک داریم.

 

با مازاد دام در کشور روبروییم

رئیس مجمع ملی صادرکنندگان دام زنده با اشاره به اینکه اگر نتوانیم جمعیت ۶ میلیونی دام آماده کشتار را در فصل بهار کشتار کنیم، به فصل بعدی منتقل می‌شوند و ما در تابستان شاهد پدیده کم آبی خواهیم بود، گفت: بنابراین ما با ضعیف شدن دام‌ها و فشار بیش از اندازه به دامدار روبرو خواهیم بود.پوریان ادامه داد: با وضعیت فعلی بازار، بیشتر از ۲ میلیون راس دام در بهار کشتار نخواهد شد؛ بنابراین ما شاهد مازاد دام آماده کشتار خواهیم بود.

 

دام‌ها روی دست دامداران ماند

رئیس شورای تأمین دام کشور گفت: با توجه به اینکه حجم زیادی گوشت قرمز وارد کشور شده بنابراین گوشت وارداتی جایگزین گوشت داخلی می‌شود؛ ازاین رو ما ۲ میلیون راس مازاد را فعلا آماده کشتار داریم که باید برای صادرات آن‌ها برنامه ریزی شود، چون در داخل امکان کشتار و ذخیره سازی آن وجود ندارد.پوریان با بیان اینکه در بخش گوساله نیز معادل ۳۰۰ هزار راس گوساله آماده کشتار در بهار داریم، گفت: در بهار ما امکان کشتار این میزان دام را نداریم، زیرا بازار به دلیل فراوانی واردات توان جذب ندارد و به تدریج شرایط برای دامدار سخت و سخت‌تر می‌شود.

 

دامداران: صادرات دام آزاد شود

رئیس شورای تأمین دام کشور گفت: بهترین برنامه ریزی این است که در این حالت اجازه داده شود ۲ میلیون راس دام مازاد صادرات شود.پوریان ادامه داد: کل کشتار در سال ۱۴۰۰، از ۸ میلیون راس بالاتر نرفت؛ بنابراین این آمار نشان می‌دهد میزان دام آماده کشتار که در فصل مناسب خود کشتار نشوند به فصل بعد منتقل می‌شوند و در آن زمان کیفیت گوشت پایین می‌آید.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------