کاهش قیمت نفت به 111 دلار



 قیمت نفت,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
انتظار برای کاهش مصرف سوخت در چین و همچنین آتش بس میان روسیه و اوکراین، قیمت نفت را امروز نزدیک به 7 درصد کاهش داد. 

به گزارش  فارس به نقل از رویترز، قیمت نفت که از روز گذشته به علت نگرانی در مورد کاهش تقاضا در چین به دنبال قرنطینه شانگهای، قطب صنعتی این کشور کاهش یافته بود، امروز به علت گفتگوهای صلح میان روسیه و اوکراین، باز هم کاهش یافت.

 

هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال با ۱ دلار و ۱۴ سنت کاهش ۱۱۱.۳۴ دلار فروخته شد. این نوع نفت به 109.97 دلار در هر بشکه نیز کاهش یافته بود.

 

هر بشکه نفت خام آمریکا نیز با ۹۲سنت کاهش ۱۰۵.۰۴ دلار معامله شد. WTI در ساعات ابتدایی معاملات به ۱۰۳.۴۶ دلار در هر بشکه هم رسیده بود.

 

هر دو شاخص نفتی در معاملات امروز حدود ۷ درصد از قیمت خود را از دست داده اند.

 

قرار است نمایندگان اوکراین و روسیه روز سه‌شنبه برای نخستین بار در دو هفته گذشته در استانبول با یکدیگر دیدار کنند.

 

تحریم ها علیه روسیه به علت عملیات نظامی در اوکراین، سبب شد تا در اوایل ماه جاری میلادی، قیمت نفت به بالاترین رقم در ۱۴ سال گذشته برسد.

 

هیرویوکی، کیکوکاوا، مدیرعامل بخش تحقیقات نیسان سیکیوریتی گفت: « انتظار برای گفت و گوهای صلح میان روسیه و اوکراین که می تواند به کاهش تحریم ها یا اجتناب از تحریم نفت روسیه نفت غرب منجر شود، دوباره قیمت نفت را تحت فشار کاهشی قرار داده است.»

 

انتظار می رود با قرنطینه دو مرحله ای شانگهای طی ۹ روز، تقاضا برای سوخت در چین کاهش یابد و این امر، نگرانی در مورد کمی عرضه نفت در جهان را کاسته است. شانگهای، حدود ۴ درصد مصرف نفت چین را به خود اختصاص داده است.

 

همچنین بازار در انتظار نشست روز پنج شنبه گروه اوپک پلاس نیز است؛ انتظار می رود، این گروه به افزایش تدریجی تولید خود طبق برنامه شان ادامه دهند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------