آغاز کار بازار مسکن پس از تعطیلات نوروز



بازار مسکن شهر تهران پس از دو هفته تعطیلات پیاپی همزمان با آغاز سال ۱۴۰۱ از دیروز کار خود را آغاز کرد. 

به گزارش دنیای اقتصاد ، از ابتدای فروردین امسال کسب و کارهای پیرامون معاملات ملکی در شهر تهران تقریبا به کلی تعطیل بودند و تنها معدود معاملاتی که مذاکرات نهایی آنها پیش از آغاز نوروز انجام شده بود، در این مدت به ثبت رسید. اما از دیروز واسطه‌های ملکی کار خود را رسما آغاز کرده‌اند و بازاریابی برای فروش فایل‌های موجود آغاز شده است.

 

هنوز تحرک خاصی از ناحیه فروشنده‌ها صورت نگرفته و آنچه اکنون به عنوان فایل فروش در موتورهای جست‌وجوی آگهی‌های ملکی مشاهده می‌شود، خانه‌هایی است که در بهمن و اسفند پارسال برای فروش عرضه شده بودند و به دلایلی از قبیل شرایط رکودی  بازار مسکن و بعضا نقص در امکانات در صف انتظار فروش باقی مانده‌اند.

 

تحقیق میدانی از واسطه‌های فعال در بازار فروش مسکن پایتخت نشان می‌دهد اغلب فروشنده‌ها با ورود به سال جدید تصمیمی برای تغییر قیمت پیشنهادی فروش اعلامی خود در اواخر سال گذشته نگرفته‌اند و خانه‌های فروشی موجود در بازار مسکن فروردین، اغلب با همان قیمت‌های اسفند فایل شده است.

 

در این میان حتی برخی فروشنده‌ها که از آنها می‌توان به عنوان «فروشنده واقعی» یاد کرد، حتی حاضر به ارائه تخفیف و کاهش چند درصدی قیمت پیشنهادی خود هستند تا بتوانند زمان انتظار خود برای فروش را کاهش دهند. هنوز برای تحلیل رفتار طرفین بازار مسکن در سال جدید زود است اما می‌توان ادعا کرد بازاریابی برای عمده فایل‌های موجود با قیمت پارسال صورت گرفته است.

 

 بازار مسکن,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------