آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خبر جدید دولت درباره حقوق امسال کارمندان

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال جاری خبر داد. به گزارش خبرآنلاین، داوود منظور در…

حذف شرط گواهی عدم سوء پیشینه از ۹۰ درصد مجوزهای کسب و کار



 شرط گواهی عدم سوء پیشینه,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران از حذف شرط گواهی عدم سوء پیشینه برای صدور برخی مجوزهای کسب و کار خبر داد. 

نعمت‌الله نوری‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: داشتن گواهی عدم سوء پیشینه برای صدور مجوز برخی از کسب و کارها در داخل کشور مساله‌ای بود که با اعمال سلیقه از سوی دستگاه‌های اجرایی به یک روند زمانبر و معضل تبدیل شده بود.

 

وی افزود: بر حسب آنچه در قانون آمده، داشتن گواهی عدم سوء پیشینه برای همه کسب و کارها نیاز نیست و این موضوع علاوه بر زمانبر شدن صدور یک مجوز برای برخی فعالان اقتصادی، محدودیت‌هایی نیز برای آن‌ها ایجاد می‌کند.

 

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام‌شده در هیات مقررات زدایی، داشتن گواهی عدم سوء پیشینه برای صدور مجوز در ۹۰ درصد از کسب و کارها غیر ضروری و بدون مبنای قانونی اعلام شد.

 

نوری زاده ادامه داد: بر این اساس به جزء در مواردی که قانون رسما به شرط "عدم سوءپیشینه" افراد به عنوان الزامی برای شروع کسب و کار اشاره کرده، داشتن گواهی عدم سوء پیشینه حذف شده است.

 

وی با بیان اینکه حذف شرط گواهی عدم سوء پیشینه برای صدور برخی مجوزهای کسب و کار در راستای قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار انجام شده است، گفت: حذف این شرط از سرگردانی متقاضیان برای آغاز و راه‌اندازی یک کسب و کار جدید جلوگیری می‌کند.

 

رییس کمیسیون محیط کسب و کار و کارآفرینی اتاق بازرگانی اهواز خاطرنشان ‌کرد: براساس بررسی‌های انجام‌شده تا پیش از حذف این شرط، صدور مجوز برای ۳۰۰ نوع کسب و کار در کشور نیازمند مدرک عدم سوء پیشینه بود. در صورتی که بر اساس قانون، ارائه گواهی عدم سوء پیشینه فقط برای ۱۰ درصد از این کسب و کارها مورد نیاز بوده و در قانون آمده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------