منتظر یارانه مخصوص ماه رمضان باشید/ مشمولان چه کسانی هستند؟



  یارانه مخصوص ماه رمضان ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
جزئیات پرداخت یارانه ماه رمضان، یعنی مبلغ یارانه، تعداد یارانه بگیران و شرایط مشمولان در مراحل پایانی است. در واقع دولت در پله آخر نهایی کردن واریز این یارانه قرار دارد و احتمالا جزئیات کامل آن به زودی منتشر می‌شود. 

به گزارش تجارت نیوز ؛ پیگیری‌ها نشان می‌دهد که دولت قصد دارد همانند سال‌ گذشته در ماه رمضان امسال نیز به گروهی از خانوارها یارانه پرداخت کند.

 

تا پایان ماه رمضان دو یارانه طبق روال ماه‌های قبل واریز می‌شود. اولین واریزی یارانه نقدی فروردین ماه است.

 

علاوه بر این دو یارانه، احتمال واریز یارانه مخصوص ماه رمضان نیز وچود داشت که پیگیری‌های تجارت‌نیوز این موضوع را تایید می‌کند. پیگیری‌ها از سازمان‌های مرتبط با واریز یارانه‌ها نشان می‌دهد که دولت قصد دارد همانند سال قبل، در ماه رمضان امسال نیز یارانه مخصوص این ماه را پرداخت کند.

 

به نظر می‌رسد جزئیات پرداخت یارانه ماه رمضان، یعنی مبلغ یارانه، تعداد یارانه بگیران و شرایط مشمولان در مراحل پایانی است. در واقع دولت در پله آخر نهایی کردن واریز این یارانه قرار دارد و احتمالا جزئیات کامل آن به زودی منتشر می‌شود.

 

در سال گذشته نیز بسته حمایت معیشتی ویژه ماه رمضان در روز عید فطر به حساب ۶۰ میلیون نفر از افراد واجد شرایط واریز ‌شد. اما از آنجایی که دولت در روزهای ابتدایی ماه رمضان برای واریز یارانه مخصوص این ماه تصمیم گرفته است، احتمالا قبل از عید فطر واریز می‌شود.

 

یارانه ماه رمضان جدای از یارانه نقدی و معیشتی بنزین است. یعنی یارانه بگیران هم دو یارانه را طبق روال ماه‌های گذشته دریافت می‌کنند و هم گروهی از آنها یارانه ماه رمضان می‌گیرند.

مشمولان چه کسانی هستند؟

در خصوص مشمولان گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد، اما به احتمال خیلی زیاد مشمولان یارانه ماه رمضان جزو کسانی هستند که یارانه معیشتی بنزین دریافت می‌کنند.

 

دولت در چند ماه گذشته به مناسبت‌های ۲۲ بهمن ماه و عید نوروز به چند دهک اول یارانه نقدی پرداخت کرد.

 

یارانه ۲۲ بهمن ماه به حدود ۳۲ میلیون نفر رسید. یارانه عید نوروز نیز به حساب سرپرستان بیش از ۱۲ میلیون خانوار پرداخت شد. این افراد کسانی بودند که سهام عدالت نداشتند و سودی نگرفتند. بنابراین یارانه بگیران در ماه رمضان نیز از بین این گروه‌ها انتخاب می‌شوند.

 

یارانه ۲۲ بهمن ماه مبلغ ۱۰۰ هزار تومان و مبلغ یارانه عید نوروز ۱۵۰ هزار تومان بود. بنابراین مبلغ یارانه ماه رمضان نیز احتمالا بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان برای هر نفر باشد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------