آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دارندگان کارت سوخت حتما بخوانند/ خبر جدید رسانه دولت درباره سهمیه بنزین خودروها

۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.…

نماینده اصفهان:با توجه به بارش‌های خوبی که صورت گرفته دیگر مشکل آب خشکسالی و کم آبی نیست



نماینده اصفهان ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر بخواهیم وعده‌های وزیر نیرو پس از سفر ایشان به اصفهان را ارزیابی کنیم می‌توان گفت حتی ۱۰ درصد آن نیز عملی نشده است. 

مهدی طغیانی در گفت‌وگو با  تسنیم در اصفهان، با اشاره به وعده‌های عملی نشده وزیر نیرو پس از سفر او به اصفهان درباره موضوع بحران آب در این استان اظهار داشت: وزیر نیرو در سفرشان به اصفهان قول‌هایی دادند که من نیز در روز گذشته به دنبال سوالی که از وزیر نیرو پرسیده‌ام آن را برای امضاء در اختیار نمایندگان قرار دادم که اگر بخواهیم وعده‌های وزیر نیرو پس از سفر ایشان به اصفهان را ارزیابی کنیم می‌توان گفت حتی 10 درصد آن نیز عملی نشده است.

 

وی در تشریح این سوال، تصریح کرد: با توجه به آنکه وزیر نیرو هم در زمان رأی اعتماد و هم در زمان سفرشان به اصفهان قول‌هایی دادند، بنده در این زمینه از وزیر مربوطه سئوالی کردم. سوال من از وزیر نیرو آن بود که علت عدم مشاهده حرکت موثر وزارت نیرو در راستای تحقق وعده‌های ارائه شده در زمان اخذ رأی اعتماد و پس از آن به ویژه در حوزه مدیریت منابع آب در حوضه آبریز بحرانی مانند زاینده رود چیست؟ این خلاصه سوال مطرح شده در این نامه است.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: به دنبال توضیح تفصیلی که در این سوال مطرح کرده‌ام عنوان شده که ما تحرکی از سوی وزارت نیرو نمی‌بینیم و تک تک وعده‌هایی که ایشان در سفرشان به اصفهان دادند را در این متن و نامه ذکر کرده‌ام و قید شده که مستندات تمامی این وعده‌ها موجود است اما حرکتی از سوی وزارت نیرو شاهد نیستیم.

 

وی با بیان آنکه قاعدتاً وزیر نیرو باید به کمیسیون مربوطه که کمیسیون آب و کشاورزی مجلس شورای اسلامی است پاسخگو باشند، خاطرنشان کرد: تاکنون 25 نفر از نمایندگان این نامه را امضاء کرده‌اند.

 

طغیانی در تشریح وعده‌های تحقق نیافته وزیر نیرو در سفرش به اصفهان اظهار داشت: قرار بود تعادل میان منابع و مصارف آب به معنای آنکه برای آب زاینده‌رود تعادل بخشی صورت گیرد در دستور کار وزارتخانه قرار گیرد که این موضوع را شاهد نبودیم، همچنین وعده داده شد تا بارگذاری انجام شده، کاهش یابد که متأسفانه کاری نشد. صحبت شد تا قانون توزیع عادلانه آب از سرآب و بالادست تا پایین دست اجرایی و با تخلفات برخورد جدی شود که متأسفانه حرکت جدی ندیدیم.

 

شرح وعده‌های عمل نشده وزیر نیرو پس از سفر به اصفهان

وی گفت:  قرار شد که یکی از معاونان وزارتخانه را به عنوان معین مسئله زاینده رود تعیین کنند که تاکنون کسی را معرفی نکردند چراکه این معاون قرار بود عامل هماهنگ‌کننده به منظور مدیریت آب زاینده‌رود میان چند استان درگیر باشند که همچنان خبری نشده است.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: همچنین قرار بود که کارگروه ملی ستاد احیای زاینده‌رود را با دستگاه‌های مختلف ملی برگزار کنند که همچنان چنین کارگروهی برگزار نشده است.

 

وی با بیان آنکه بنا بر آن بود تا ساماندهی رودخانه را پیگیری کنند که عملا متوقف شده است، بیان کرد: رسیدگی به معیشت جایگزین کشاورزان و کشت گلخانه‌ای و سلول خورشیدی از دیگر وعده‌های مطرح شده از سوی ایشان بود که خبری از آن نشد، همچنین وعده دادند که به استان در راستای فعالیت‌هایی که به تنهایی می‌تواند در حوزه آب انجام دهد اختیارات دهند که چنین موضوعی به وقوع نپیوست.

 

طغیانی خاطرنشان کرد: آقای وزیر درمورد منابع مالی همچون سامانه دوم، تصفیه خانه تکمیلی شمال و جنوب و کمک صندوق با سازگاری با بحران کم آبی که بتواند بین کشاورزان حق آبه‌دار تقسیم شود صحبت کردند که این بخش از وعده‌های ایشان به طور کامل انجام نشد، یعنی به طور تقریبی هیچ کدام از این وعده‌ها یا اصلا انجام نشده و یا اگر انجام شده نسبت به چیزی که ایشان گفتند ناچیز است.

 

با توجه به بارش‌های خوبی که صورت گرفته دیگر مشکل آب خشکسالی و کم آبی نیست

 

وی افزود: در حال حاضر دنبال این موضوعات هستیم چرا که مردم توقع دارند و مسئله آب زاینده‌رود با این 2 مرتبه بازگشایی در سال آبی که انجام شده حل نشده است. با این باران‌ها و بارش خوبی که در بالادست داشتیم مسئله جدی و مهمی است چرا که این مسئله از بارش و کم‌آبی و خشکسالی گذشته است.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان آنکه این مسائل نشان از آن دارد که مداخلات جدی در طبیعت صورت گرفته است، گفت: این مسئله به دنبال برداشت‌های بی‌رویه و تخلفات پی‌درپی از قانون ایجاد شده که باید از طریق وزیر پیگیری شود.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------