آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

قيمت طلاي جهاني کاهش يافت



اخبار,اخباراقتصادی,نرخ طلا

قيمت هر اونس طلا امروز در بازارهاي جهاني با نيم درصد کاهش به ۱۱۹۶ دلار و ۳۰ سنت رسيد. پس از اظهارنظرهاي مقامات فدرال رزرو که نشان داد افزايش نرخ بهره در ماه ژوئن به رغم آمارهاي ضعيف اخير همچنان روي ميز است، قيمت طلا براي سومين جلسه متوالي افت کرد

 به گزارش  تيک ، به نقل از رويترز، قيمت طلا از بالاترين رقم 7 هفته اخير که روز دوشنبه به ثبت رسيده بود فاصله بيشتري گرفت. افزايش قيمت روز دوشنبه ناشي از اميدواري ها به تعويق افزايش نرخ بهره پس از آمارهاي ضعيف اقتصادي هفته گذشته بود.

افزايش نرخ بهره در آمريکا که اولين مورد در حدود يک دهه اخير است، جذابيت بازار طلا را کاهش خواهد داد.

جيمز استيل، تحليلگر اچ اس بي سي در اين باره گفت: «چشم انداز کوتاه مدت بازار طلا ضعيف به نظر مي رسد.»

بر اساس اين گزارش، قيمت هر اونس طلا امروز با نيم درصد کاهش به 1196 دلار و 30 سنت رسيد. قيمت فلز زرد روز دوشنبه به 1224 دلار و 10 سنت رسيد که بالاترين رقم از 17 فوريه تاکنون بود.

ويليام دادلي، رئيس شعبه نيويورک فدرال رزرو و و جرومي پاول، از مقامات ارشد اين بانک روز چهارشنبه سناريوهايي را مطرح کردند که در صورت وقوع آنها، فدرال رزرو ممکن است زودتر از پيش بيني هاي فعلي اقدامات اوليه را انجام دهند و سپس به شکلي آرام و تدريجي اقدام به افزايش نرخ بهره کنند.

اما هووي لي، تحليلگر فيليپ فيچرز گفت، کاهش قيمت طلا ممکن است موقتي باشد، زيرا «با توجه به شکنندگي ميزان اقتصاد»، «احتمال کمي» وجود دارد که فدرال رزرو اين بار اقدام به افزايش نرخ بهره کند.

وي افزود: «اين بدان معناست که کاهش فعلي قيمت طلا ممکن است تنها يک تصحيح فني باشد. در حالي که قيمت طلا ممکن است امروز به 1190 کاهش يابد، من به شدت انتظار دارم که قيمت فلز زرد در هفته هاي آينده به بالاي 1200 دلار باز گردد.»

در حالي که تقاضا براي طلا از سوي هند قوي به نظر مي رسد، استيل افزود، به طور کلي «بعيد است خريد هاي فيزيکي به ميزاني قوي باشد که بتواند قيمت ها را در کوتاه مدت افزايش دهد.»


 اخبار اقتصادی  -  تیک 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------