آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

روسیه: فشار بر ایران در مذاکرات کارساز نیست | سی‌ان‌ان:هیچ فشار زمانی برای انجام مذاکرات بر روی ایران نیست



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت: «همانطور که تجربه نشان داده است فشار بر جمهوری اسلامی ایران برای تسریع در مذاکرات برنامه جامع اقدام مشترک در مورد برنامه هسته ای ایران (برجام)، کارساز نیست.»

به گزارش ایرنا ، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل روز جمعه در یک کنفرانس مطبوعاتی در سازمان ملل با ابراز خرسندی از اینکه آمریکا برای بازگشت به چارچوب برنامه جامع اقدام مشترک -برجام- تمایل نشان می‌دهد، تصریح کرد: ایرانی‌ها از سوی آمریکا به دلیل عجله نکردن برای بازگشت به مذاکرات مورد انتقاد قرار می‌گیرند اما این فشارها بر ایران کارساز نیست.

 

نبنزیا گفت: «زمانی که دولت جو بایدن به کاخ سفید آمد و آنها تمایل خود را برای از سرگیری مذاکرات برجام و بازگشت به تعهدات توافق ابراز کردند، ما از آنها خواستیم که این کار را در اسرع وقت انجام دهند با این وجود چندین ماه به درازا کشید تا برای بازگشت اعلام آمادگی کردند این دیپلمات یادآور شد که در ایران نیز انتخابات برگزار شد.

 

نبنزیا گفت: «فکر می‌کنم فشار بر ایران برای تسریع [مذاکرات]، همانطور که تجربه نشان داده، کمکی نمی‌کند. ما همچنان باید آنها را [به مذاکره] تشویق کنیم.  ما باید پشت میز مذاکره بنشینیم و به توافق برگردیم. به زودی این اتفاق می افتد، مسائلی بین ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی وجود دارد، که امیدوارم حل شود و مذاکرات را از سر بگیریم.»

 

سی‌ان‌ان:هیچ فشار زمانی برای انجام مذاکرات بر روی ایران نیست

 یک دیپلمات اروپایی به سی‌ان‌ان گفت که در حال حاضر هیچ فشار زمانی برای انجام مذاکرات بر روی ایران و هیچ طرف دیگر برجام نیست.

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، این دیپمات اروپایی با اشاره به زمان ادامه مذاکرات در وین برای بازگشت آمریکا به برجام یادآور شد: باید این احساس ایجاد شود که انجام مذاکرات مقداری فوری است و به نظر من این اولین اقدامی است که باید انجام دهیم. 

 

این دیپلمات اروپایی گفت که تمایل تهران برای از سرگیری مذاکرات راه حل نیست بلکه یک گام مهم رو به جلو است. درحالیکه ایران بارها تاکید کرده که با مشخص کردن تیم هسته‌ای خود به مذاکرات در وین باز خواهد گشت، این دیپلمات  و دیگران مدعی هستند که این حرکت تاکتیک ایران برای تاخیر در بازگشت به مذاکرات وین است.

 

به گفته این منبع آگاه، اکنون مباحثه گسترده‌ای درباره افزایش فشار بر ایران وجود دارد.

 

همچنین منابع آگاه در واشنگتن به سی‌ان‌ان گفتند که یک گفتمان مداوم در دولت بایدن درباره اینکه چطور و چقدر فشار بر ایران وارد شود، وجود دارد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------