آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

ریاض: حفظ برجام برای اطمینان از ماهیت فعالیت‌های هسته‌ای ایران مهم است



اخبار,اخبار سیاست خارجی,ایران و عربستان
نماینده دولت سعودی در سازمان ملل طی سخنانی با ادعای تلاش برای برقراری ثبات در منطقه، بر اهمیت حفظ برجام برای حصول اطمینان از ماهیت فعالیت‌های هسته‌ای ایران تاکید کرد.

به گزارش فارس، نماینده دولت سعودی در سازمان ملل متحد در جریان یک سخنرانی، ضمن توصیه به جامعه جهانی، سازمان ملل و تمام اعضای عضو پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای «ان‌پی‌تی» در زمینه اجرای تعهدات خود در قبال ایجاد یک منطقه عاری از سلاح‌ اتمی و کشتار جمعی،  بر لزوم حفظ «برجام» تاکید کرد.

 

به نوشته «خبرگزاری رسمی عربستان» «محمد القحطانی» نماینده دائم عربستان در سازمان ملل متحد طی سخنرانی در کمیته خلع سلاح اتمی سازمان ملل متحد در روز سه‌شنبه، با تاکید بر اینکه تاسیس چنین منطقه‌ای  یک مسئولیت جمعی در سطح بین‌المللی است، از جامعه جهانی خواست تا به تعهدات خود در جهت تقویت صلح، امنیت و ثبات در منطقه و جهان عمل کنند.

 

القحطانی در سخنان خود افزود که ادامه امتناع رژیم اسرائیل از پیوستن به «ان پی تی» تهدید جدی برای صلح و امنیت بین المللی است.

 

این مقام دولت سعودی همچنین بر اهمیت حفظ برجام برای حصول اطمینان از عدم از دستیابی ایران به سلاح‌های اتمی تاکید کرد.

 

این مقام سعودی در حالی در سخنرانی خود مدعی حمایت ریاض از استفاده «صلح‌آمیز» از انرژی هسته‌ای شد که در ماه‌های گذشته در رسانه‌های آمریکایی گزارش‌هایی مبنی بر این منتشر شد که ممکن است ریاض با همدستی دولت آمریکا به سوی ساخت تسلیحات اتمی حرکت کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------