آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

گفت‌وگوی سران تروئیکای اروپا با بایدن درباره توافق با ایران



گفت‌وگوی سران تروئیکای اروپا با بایدن درباره توافق با ایران،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
سران سه کشور اروپایی فرانسه، آلمان و انگلیس روز یکشنبه تلفنی با بایدن درباره امنیت نیروگاه‌های هسته‌ای اوکراین گفت‌وگو کردند.

به گزارش فارس، «بوریس جانسون»‌ نخست وزیر موقت انگلیس، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه، «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان و «جو بایدن»‌ رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه در تماس تلفنی مشترک با یکدیگر گفت‌وگو کردند. 

 

یکی از محورهای این گفت‌وگوی تلفنی مشترک درباره امنیت نیروگاه هسته‌ای زاپاروژیا در اوکراین بوده است. 

 

سران سه کشور اروپایی و آمریکا بر ادامه حمایت از تلاش‌های اوکراین برای دفاع از خود در برابر حملات روسیه تاکید کردند. بازدید بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از نیروگاه هسته‌ای زاپاروژیا و ضرورت جلوگیری از عملیات نظامی در نزدیکی این نیروگاه از جمله دیگر موضوعات مورد بحث این چهار نفر بوده است.

 

بر اساس بیانیه کاخ سفید، سران سه کشور اروپایی و بایدن در این گفت‌وگوی تلفنی درباره مذاکرات کنونی درباره برنامه هسته‌ای ایران صحبت کرده و بر ضرورت تقویت حمایت از شرکا در منطقه خاورمیانه و تلاش‌های مشترک برای بازدارندگی ‌و محدود کردن آن چیزی که فعالیت‌های بی ثبات کننده ایران در منطقه نامیده شده، تاکید کردند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------