آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

گروسی: توافق برای احیای برجام چندان دور نیست/ بورل: پاسخ آمریکا به ایران منطقی است



گروسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفت‌وگویی عنوان کرد که مذاکرات برای احیای برجام درحال پیشرفت است.

به گزارش ایسنا، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با فرانسه 24 به مسئله هسته‌ای ایران پرداخت و عنوان کرد که مذاکرات در حال پیشرفت است.

 

وی در ادامه اظهار کرد که توافق میان طرفین "چندان دور نیست".

 

مدیرکل آژانس اتمی بر "نقش حیاتی" اتحادیه اروپا در مذاکرات احیای برجام تاکید و همچنین گفت که ایران منتظر "احیای توافق" است تا از بن‌بست خارج شود.

 

مدیر کل آژانس در پاسخ به سوال مجری برنامه که گفت اسرائیل تاکنون یکی از موانع برای شکل‌گیری توافق هسته‌ای بوده هم گفت: «این مسئله‌ای بین ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است. دیگران ممکن است نظرات و منافعی در منطقه داشته باشند اما من باید روی کارم در ایران تمرکز کنم. من از آنچه اسرائیل و سایر کشورها می‌گویند نظراتی که دارند مطلع هستم و به آن احترام می‌گذارم اما به عنوان یک نهاد بین‌المللی مستقل، من روی مأموریت خودم متمرکز هستم. من با ایران صحبت می‌کنم، با آنها همکاری می‌کنم و امیدوارم که آنها به زودی با ما همکاری خواهند کرد.

 

***

 

بورل: پاسخ آمریکا به ایران منطقی است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا عنوان کرد که پاسخ آمریکا به خواسته‌های ایران در رابطه با توافق بر سر احیای برجام بسیار معقول است.

 

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده مذاکرات وین پاسخ روز گذشته آمریکا به مواضع ایران در رابطه با متن پیشنهادی اروپا بر سر احیای برجام را "بسیار معقول" خواند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------