آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

آمریکا: دیپلماسی راه بازگشت به توافق هسته ای است



مذاکره ایران و آمریکا،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد: دیپلماسی راه بازگشت به توافق هسته ای ایران (برجام) است و به گفتگوها در این زمینه ادامه می دهیم.

به گزارش ایرنا، کارین ژان - پی یر سخنگوی کاخ سفید عصر پنجشنبه به وقت محلی در نشستی با خبرنگاران ادعا کرد که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا چنانچه توافق هسته ای در راستای منافع امنیت ملی ایالات متحده باشد، با آن موافقت خواهد کرد.

 

وی در تداوم سیاست های زیاده خواهانه واشنگتن مدعی شد به همراه همپیمانان خود آماده تمام سناریو ها هستیم چه بازگشت متقابل به برجام فراهم شود یا نشود.

 

سخنگوی کاخ سفید بدون اشاره به اینکه آمریکا ناقض برجام بوده است، مدعی رویکرد اصولی واشنگتن در مذاکرات شد و ادعا کرد اگر ایران آماده انجام تعهدات خود ذیل توافق هسته ای ۲۰۱۵ باشد ما نیز این کار را انجام خواهیم داد.

 

این مقام کاخ سفید در پاسخ سوالی درباره محتوای پاسخ آمریکا با بیان اینکه ایالات متحده روز گذشته (چهارشنبه) پاسخ خود را به نظرات و درخواست های ایران درباره پیشنهادات اتحادیه اروپا ارائه کرد، گفت که بصورت علنی مذاکره نمی کنیم و با اتحادیه اروپا در ارتباط هستیم.

 

 ***

 

آمریکا: احیای برجام نه‌تنها در راستای منافع آمریکاست، بلکه قدمی مهم برای خاورمیانه است

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری به سوالاتی درباره آخرین تحولات روند احیای توافق هسته‌ای و دیگر موضوعات مرتبط با ایران پاسخ داد.

 

به گزارش ایسنا، وبگاه وزارت امور خارجه آمریکا نوشت، ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری در پاسخ به این سوال که آیا دولت آمریکا برنامه دارد برای سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور ایران و همراهانش جهت شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل روادید صادر کند یا نه، گفت: ما قبلا هم گفته‌ایم که کشور میزبان سازمان ملل هستیم و آمریکا در کل و طبق توافق با این سازمان وظیفه دارد برای نمایندگان کشورهای عضو برای سفر به مقر سازمان ملل روادید صادر کند. آمریکا به عنوان کشور میزبان سازمان ملل، وظایف و تعهداتش را جدی می‌گیرد، اسناد مربوط به روادید محرمانه هستند، بنابراین، نمی‌توانم چیز دیگری بگویم.

 

پاتل در ادامه، در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا توانسته رژیم صهیونیستی و متحدان آمریکا در منطقه را راضی کند که انجام شدن توافق هسته‌ای برایشان بهتر است یا نه، با اشاره به این که قصد ندارد وارد جزئیات رایزنی‌های واشنگتن با رژیم اسراییل و دیگر متحدان و شرکای آمریکا شود، گفت: ما در این باره تعامل نزدیکی با شرکای اسراییلی‌مان داشته‌ایم. ما همچنان فکر می‌کنیم که بازگشتی دوجانبه به پایبندی به توافق، نه تنها در راستای منافع ملی آمریکاست، بلکه قدمی مهم برای خاورمیانه محسوب می‌شود.

 

او در توضیح این که انتظار دارد چه زمانی نظرات ایران درباره پاسخ آمریکا به متن پیشنهادی اتحادیه اروپا جهت احیای توافق هسته‌ای ارائه شود، گفت که قصد ندارد درباره این بازه زمانی گمانه‌زنی کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------