آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

حمله جدید آمریکا به گروه مورد حمایت ایران در سوریه/ 3 نفر کشته شدند



حمله جدید آمریکا به گروه مورد حمایت ایران در سوریه،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
در جریان حمله جدید آمریکا به گروه مورد حمایت ایران در سوریه 3 نفر کشته شدند.

به گزارش عصرایران، رویترز به نقل از منابع نظامی محلی نوشت امریکا، به یک گروه مورد حمایت ایران در سوریه حمله هوایی کرده است.

 

این اتفاق در سومین روز از درگیری ها میان امریکا و گروه های مورد حمایت ایران در سوریه روی داد.

 

رویترز ادامه داد: ارتش امریکا روز پنجشنبه (دیروز) به تعدادی از اهداف در شهر المیادین و استان دیرالزور سوریه حمله هوایی داشت. این اهداف در مناطق تحت کنترل دولت سوریه هستند.

 

این منابع اضافه کردند حداقل سه نفر از اعضای یک گروه هم پیمان با ایران در حمله بالگردی ارتش امریکا کشته شدند. آنها زمانی مورد هدف قرار گرفتند که در حال آماده سازی شلیک موشک و راکت بودند.

 

رویترز افزود: گروه های مسلح ایرانی در منطقه غرب رود فرات در سوریه حضور قوی دارند. در شرق رودخانه، بزرگترین پایگاه امریکا در سوریه (معروف به "روستای سبز") واقع است.

 

قبل از این بزرگترین پایگاه امریکایی ها در سوریه معروف به "روستای سبز" در درگیری های اخیر میان ارتش امریکا و گروه های مورد حمایت ایران، مورد هدف قرار گرفت.

 

یک مقام امریکایی که خواست نامش فاش نشود هم گفت امریکا روز پنجشنبه حملات انتقامی در سوریه داشت. او افزود  نیروهایش در 24 ساعت اخیر، 4 فرد مسلح را کشتند و 7 تجهیزات شلیک راکت را تخریب کردند.

 

وزارت دفاع امریکا هم گفت که در حملات موشکی به پایگاه های امریکا در سوریه در روز چهارشنبه 3 نظامی امریکایی به طور سطحی دچار جراحت شدند.

 

حملات روزهای قبل

روز سه شنبه گذشته ارتش امریکا اعلام کرد به مواضع گروه های مرتبط با ایران در سوریه حمله کرده است. ارتش امریکا گفته بود حملات سه شنبه، انتقام حمله 24 مرداد 1401 علیه امریکا در سوریه است. در 24 مرداد 1401، هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) ناشناس به پایگاهی در سوریه حمله کرد اما کشته یا زخمی نداشت. این پایگاه، تحت اداره ائتلاف نظامی امریکا و نیروهای سوری مخالف تحت حمایت امریکاست.

 

در بیانیه ارتش امریکا درباره حملات سه شنبه اعلام شده بود مواضع گروه های مرتبط با سپاه مورد هدف قرار گرفته اند. در بیانیه سنتکام (فرماندهی مرکزی ارتش امریکا) آمده بود: "حملات ایالات متحده تاسیسات زیرساختی مورد استفاده شبه نظامیان وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را هدف قرار داد. حملات امروز سه شنبه برای محافظت و دفاع از پرسنل ایالات متحده ضروری بود. این اقدامات متناسب و حساب شده ایالات متحده جهت محدود کردن خطر تشدید تنش و به حداقل رساندن خطر تلفات انجام گرفت".

 

روز چهارشنبه گذشته هم حملات ناشناس به پایگاه های امریکا در سوریه انجام شد. در این حملات راکتی و موشکی، 3 نظامی امریکایی زخمی شدند. ارتش امریکا هم گفت در واکنش به این حملات، به مواضع گروه های مورد حمایت ایران در سوریه، حمله بالگردی داشته است.

 

اعلام رسمی جو بایدن

جو بایدن رئیس دولت امریکا گفت این کشور به اهداف مرتبط با ایران در سوریه حمله کرده است.

 

به گفته بایدن هدف از این حملات ایجاد مانع در برابر حملات گروه های مرتبط با ایران است.

 

جو بایدن رئیس جمهور امریکا (روز پنجشنبه دیروز به وقت محلی) افزود که حملات هوایی این کشور علیه اهداف مرتبط با ایران در سوریه در روزهای اخیر به دلیل حمایت از امریکایی ها و دفاع از آنها و ایجاد مانع در برابر سلسله حملات علیه امریکا و شرکای آن انجام شد.

 

جو بایدن این موضوع را در نامه ای خطاب به رئیس مجلس نمایندگان امریکا (نانسی پلوسی) مطرح کرد. او ادامه داد که روز سه شنبه گذشته دستور انجام ضربه های نظامی در سوریه را صادر کرد که "هماهنگ با مسوولیت من در حمایت از شهروندان ایالات متحده در داخل و خارج در تقویت امنیت ملی امریکا و منافع سیاست خارجی کشور" است.

 

ارتش امریکا در سوریه

ارتش امریکا از دولت باراک اوباما تاکنون حضور دارد. در آن مقطع، دولت امریکا علام کرد برای مقابله با داعش به سوریه نیروی نظامی اعزام می کند. این نظامیان بدون کسب اجازه از دولت سوریه در این کشور مستقر هستند و هم اکنون تعداد آنها به 900 نظامی می رسد.

 

این نظامیان در مناطق تحت کنترل نیروهای کرد سوریه استقرار دارند. 

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------