آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش‌های بین‌المللی به حادثه اصفهان| عمان: این اقدام اسرائیل را محکوم می‌کنیم

بامداد امروز جمعه برخی منابع از مقابله با چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور در برخی از شهر‌ها از جمله اصفهان خبر دادند. این در حالی است که ایران در روز‌های اخیر بار‌ها…

اسلامی: رویکرد ایران در مذاکرات لغو کامل تحریم‌هاست/ سرمایه‌گذاری ۸.۷ میلیارد دلاری در نیروگاه جدید اتمی بوشهر



محمد اسلامی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به سرمایه‌گذاری ۸.۷ میلیارد دلاری در واحدهای جدید نیروگاه اتمی بوشهر گفت: هدف‌گذاری تولید ۱۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای با سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیارد دلار در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش تسنیم، محمد اسلامی امشب در جلسه شورای اداری استان بوشهر با گرامیداشت هفته دولت تلاش‌های انجام شده در اجرا و افتتاح پروژه‌های استان بوشهر را مورد تحسین قرار داد و اظهار داشت: این مهم نشان دهنده عمق امیدآفرینی و باور است که با تلاش جهادی دولت‌مردان محقق شده است.

 

معاون رئیس جمهور اعتلای کلمه حق در جامعه را حرکت امام راحل، اهداف نظام جمهوری و رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: راز و رمز انقلاب اسلامی بر اساس تأکیدات امام راحل و مقام معظم انقلاب اسلامی وحدت کلمه و این مهم همه تهاجم دشمن را خنثی کرده است.

 

وی باوربخشی عمیق با گام استوار را سبب هراس دشمنان دانست و تأکید کرد: جنگ اقتصادی دشمن از سال 1396 عملاً آغاز شد و آمریکا بر اساس برنامه‌ریزی در این جنگ با استفاده از همه ابزارها، ایده‌ها و تجهیزات قصد داشت در مدت کوتاهی به اهداف خود در ایران اسلامی دست یابد.

 

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران هدف‌گذاری آمریکا برای نابودی ایران را تا قبل از 40 سالگی انقلاب اسلامی دانست و گفت: آمریکا در این بخش از همه ظرفیت‌های بین‌المللی برای ساقط شدن جمهوری اسلامی استفاده کرد ولی با راهبرد مقام معظم انقلاب اسلامی همه ترفند و توطئه‌های آنها خنثی شد و این درحالی است که آمریکا بارها از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی از نظام، امام راحل و مقام معظم رهبری سیلی خورده است.

 

اسلامی با  اشاره به ایجاد مزاحمت و مشکلات شامل ترور، تحریم‌ها، تخریب و ترفندهای گوناگون در پیشبرد علوم و صنعت هسته‌ای ایران توسط آمریکا خاطر نشان کرد: با وجود این اهداف و دسیسه‌ها اکنون موفقیت‌های ایران اسلامی در صنعت هسته‌ای فوق‌العاده پیشرفت کرده است.

 

وی با بیان اینکه توانمندی جمهوری اسلامی ایران در صنعت هسته‌ای به علوم اقتدارآفرین تبدیل شده است خاطر نشان کرد: توسعه سرمایه‌گذاری در علوم هسته‌ای بدون توقف در دستور کار قرار دارد و این مهم سبب اقتدار ایران اسلامی شده است.

 

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به رویکرد تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران در برجام تصریح کرد: تیم مذاکره کننده ایران با حفظ خطوط قرمز در مقابل تیم مقابل ایستادگی کرده و لغو تحریم‌ها در اولویت قرار دارد.

 

معاون رئیس جمهور سرمایه‌گذاری 8.7 میلیارد دلاری در واحدهای جدید نیروگاه اتمی بوشهر در مورد اشاره قرار داد و گفت: هدف‌گذاری تولید 10 هزار مگاوات برق هسته‌ای با سرمایه‌گذاری 50 میلیارد دلار در دستور کار قرار گرفته است.

 

اسلامی از تسویه بدهی 3 سال گذشته ایران در حوزه‌ نیروگاه اتمی بوشهر با طرف مقابل خبر داد و خاطر نشان کرد: متخصصان داخلی در تعمیرات اساسى نیروگاه اتمی موفق عمل کرده‌اند و بر اساس برنامه زمان‌بندی و در موعد مقرر نیروگاه پس از تعمیرات وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

 

وی تولید 52 میلیارد کیلو وات ساعت برق در نیروگاه اتمی بوشهر را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: این میزان تولید برق از نیروگاه اتمی بوشهر به شبکه برق سراسری تحویل شده که نشان از پیشرفت روز افزون صنعت هسته‌ای ایران است.

 

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در ادامه پیگیری لایروبی کانال بندر بوشهر برای تردد کشتی‌های تجاری 50 هزار تنی، ایجاد آزاده بوشهر - شیراز و خط ریلی بوشهر را مورد تأکید قرار داد و گفت: ایجاد خط ریلی شیراز به بوشهر و اتصال آن به بنادر استان امری مهم و ضروری است که این مهم زمینه مقرون به صرفه بودن اجرای پروژه راه‌آهن را محقق می‌کند.

 

معاون رئیس جمهور توجه به توسعه فضاهای آموزشی و مراکز درمانی از جمله بیمارستان‌های استان بوشهر را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: در تکمیل اورژانس هسته‌ای بوشهر از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------