آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

آژانس بین المللی انرژی اتمی: ایران با سانتریفیوژهای پیشرفته بیشتری در نطنز غنی‌سازی می‌کند



گروسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
خبرگزاری رویترز به نقل از آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز اعلام کرد که ایران با سانتریفیوژهای پیشرفته IR-۶ بیشتری در نطنز غنی‌سازی می‌ کند.

به گزارش مهر، آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز چهارشنبه در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد که ایران در حال غنی سازی اورانیوم در نطنز با سانتریفیوژهای پیشرفته IR-۶ بیشتری است.

 

رویترز اعلام کرد که بر اساس گزارشی که از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی به دست این خبرگزاری رسیده است، ایران غنی‌سازی اورانیوم را با دومین از ۳ آبشار- خوشه های- سانتریفیوژهای پیشرفته IR-۶ که اخیراً در نطنز نصب شده است، آغاز کرده است.

 

براساس ادعای این خبرگزاری، مطابق با گزارش محرمانه ای که به دست کشورهای عضو رسیده است، مانند اولین مورد از این ۳ آبشار که هر کدام حداکثر ۱۷۴ دستگاه را شامل می شود، دومین (آبشار) در حال غنی سازی اورانیوم با خلوص شکافت پذیر تا ۵ درصد است؛ در حالیکه سومین (آبشار) با مواد هسته ای تغذیه نشده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------