آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیتهای سایبری از سوی سپاه تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید مرتبط با ایران خبر داد. به گزارش سایت دیده بان ایران؛ وزارت خزانه داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید مرتبط با ایران خبر…

واکنش آمریکا به پاسخ ایران به اتحادیه اروپا/ مرندی: اگر آمریکا تصمیم درستی بگیرد، می‌توان سریعا به توافق دست پیدا کرد



ایران و آمریکا،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
ساعاتی پس از ارائه پاسخ ایران به اتحادیه اروپا، واشنگتن که عموماً تلاش دارد توپ را در موضوع مذاکرات وین در زمین ایران بیاندازد، مدعی شد که پاسخ ایران سازنده نبوده است.

به گزارش ایسنا، با وجود اینکه وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران شامگاه پنجشنبه نظرات سازنده‌ای را به پاسخ آمریکا درباره متن پیش‌نویس توافق احتمالی در مذاکرات رفع تحریم‌ها به اتحادیه اروپا ارسال کرد،‌ اما واشنگتن بار دیگر به ادبیات همیشگی برای سلب مسئولیت کردن از خود متوسل شد.

 

بر اساس گزارش العالم، «وِدانت پاتل» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ساعاتی بعد از ارسال پاسخ ایران به «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، با تلاش برای انداختن توپ در زمین ایران، مدعی شد که پاسخ تهران سازنده نبود.

 

به نوشته وبگاه شبکه «بلومبرگ»، پاتل با صدور بیانیه‌ای رسمی ادعا کرد: «ما در حال مطالعه و بررسی [نظرات ایران] هستیم و از طریق اتحادیه اروپا نیز پاسخ خواهیم داد، اما متأسفانه این [پاسخ ایران] سازنده نبود».

 

 مرندی: اگر آمریکا تصمیم درستی بگیرد، می‌توان سریعا به توافق دست پیدا کرد

محمد مرندی، مشاور تیم مذاکره کننده هسته‌ای در خصوص پاسخ ایران به متن پیشنهادی اتحادیه اروپا در صفحه شخصی خود نوشت: ایران همانطور که وعده داده بود پاسخ داده است. وقت آن است که تیم بایدن تصمیم جدی بگیرد.

 

وی افزود: برای ایالات متحده، (پاسخ) "سازنده" معمولاً به معنای پذیرش شرایط ایالات متحده است. برای ایران این به معنای توافقی است که متعادل و تضمین شده باشد.

 

مرندی ادامه داد: اگر آمریکا تصمیم درستی بگیرد، می‌توان سریعا به توافق دست پیدا کرد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------