آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

پنتاگون: دوربین شناورهای ما بعد از توقیف توسط ایران مفقود شده است



توقیف شناورهای آمریکا در ایران،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
وزارت دفاع آمریکا مدعی شده دوربین‌های نصب‌شده روی شناورهای تجسسی نیروی دریایی این کشور که هفته گذشته توسط ایران توقیف شده بود مفقود شده است.

به گزارش فارس، وزارت دفاع آمریکا مدعی شده دوربین‌های نصب‌شده روی ۲ شناور تجسسی نیروی دریایی آمریکا که هفته گذشته برای مدت کوتاهی توسط ایران توقیف شد مفقود شده‌اند. 

 

«پات رایدر»، یکی از سخنگوهای وزارت دفاع آمریکا روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران مدعی شد که شناورهای اکتشافی بدون سرنشین آمریکا از فناوری‌هایی که به صورت تجاری در دسترس هستند استفاده می‌کنند و محتوی اطلاعات حساس نیستند.

 

نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران روز ۱۱ شهریورماه اعلام کرد ناوشکن جماران حین اجرای مأموریت برقراری امنیت و ایمنی کشتی‌رانی در دریایی سرخ  با چندین شناور ویژه داده‌برداری کوچک که در مسیر کشتیرانی بین‌المللی رها بود مواجه شده و به منظور جلوگیری از وقوع حادثه و احتمال تصادف دریایی از کنترل کننده این نوع تجهیزات خواسته به این نوع رفتار و حرکت خاتمه داده و مسیر حرکت را تغییر بدهند.

 

نیروی دریایی ارتش گفته بعد از بی‌توجهی شناورهای آمریکایی به تذکرها  برای جلوگیری از حوادث احتمالی تروریستی نسبت به کنترل و توقف شناورها اقدام نموده است.

 

پات رایدر روز سه‌شنبه گفت هنوز مشخص نیست که آیا دوربین‌های شناورهای آمریکایی در اختیار ایرانی‌ها است یا خیر. پایگاه المانیتور نوشته این اظهارات احتمال کنده شدن دوربین‌های این شناورها را باز نگاه می‌دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------