آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

فرانسه: فروش پهپادهای ایرانی به روسیه، ناقض قطعنامه شورای امنیت در تایید برجام است



وزارت امور خارجه فرانسه،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
وزارت امور خارجه فرانسه روز پنجشنبه با تکرار ادعای اتحادیه اروپا در مورد استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین اعلام کرد که فروش این پهپادها به روسیه، ناقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در تائید توافق هسته ای است.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، وزارت امور خارجه فرانسه همچنین تاکید کرد که پاریس با شرکایش در اتحادیه اروپا برای چگونگی پاسخگویی به این مساله در حال هماهنگی است.

 

پیشتر پیتر استانو سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن تکرار ادعای پرواز پهپادهای ساخت ایران در جنگ اوکراین، درباره تبعات همکاری تسلیحاتی ایران و روسیه هشدار داد.

 

چندی است که برخی اخبار تایید نشده‌ از ارسال پهپادهای ایران به روسیه منتشر شده که بارها از سوی مقام های ایرانی رد شده است. اوکراین و ایالات متحده آمریکا، جمهوری اسلامی ایران را به ارسال سلاح برای روسیه متهم کرده اند.  

 

در همین زمینه، وزارت امور خارجه اوکراین در بیانیه‌ای مدعی شد: «عرضه سلاح به روسیه برای جنگ‌افروزی علیه اوکراین اقدامی غیردوستانه است که ضربه‌ای جدی به روابط اوکراین و ایران وارد می‌کند.» 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------