آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

اتحادیه اروپا ۳ فرد و یک نهاد ایرانی را تحریم کرد/ تحریم چند مقام عالی رتبه نظامی توسط انگلیس



تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
شورای اروپا اعلام کرد سه فرمانده ارشد ایرانی و یک شرکت را در ارتباط با ادعاهای مربوط به استفاده از پهپادهای ساخت ایران در اوکراین در فهرست تحریم قرار داده است.

به گزارش ایرنا، تارنمای شورای اتحادیه اروپا امروز نوشت که دارایی های افراد و موسسه تحریم شده مسدود و شرکت ها و شهروندان اتحادیه اروپا از مراوده مالی با آنان ممنوع شدند. به نوشته این تارنما، اشخاص حقیقی تحریم شده حق سفر به کشورهای عضو را نداشته و ورود یا گذر آنها به این کشورها ممنوع است.

 

شورای اتحادیه اروپا این اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی را "محمد حسین باقری (رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران)، سید حجت الله قریشی (مسئول تامین، تحقیقات و امور صنعتی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح)، سعید آقاجانی (فرمانده پهپاد نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی) و صنایع هوایی شاهد"عنوان کرد که با طرح ادعای واهی یاد شده تحریم شدند.

 

براساس تارنمای شورای اتحادیه اروپا، این شورا همچنین قصد دارد تا تحریم هایی را علیه دو شخصیت حقیقی و دو شخصیت حقوقی ایرانی دیگر به ادعای "حمایت از روسیه در جنگ با اوکراین" اعمال کند.

 

انگلیس چند مقام ایرانی را تحریم کرد | تکرار تحریم برای این ۳مقام عالی رتبه نظامی

وزارت امور خارجه انگلیس با اتکا به ادعای فروش پهپاد به روسیه توسط ایران، چند مقام ایرانی را تحریم کرد.

 

«جیمز کلِوِرلی» وزیر امور خارجه انگلیس ادعا کرد حمایت ایران از جنگ غیرقانونی و بی‌رحمانه روسیه علیه اوکراین مایه تأسف است.

 

این مقام انگلیسی افزود در همین ارتباط، تحریم‌هایی را علیه سه مقام ایرانی تدارک دیده است. وی همچنین ادعا کرد همکاری نظامی ایران و روسیه در این زمینه، مدرکی واضح از نقش ثبات‌زدای ایران در امنیت جهانی است.

 

«محمد حسن باقری»، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران، ژنرال (سردار) سید حجت‌الله قریشی مسئول تامین و تحقیقات وزارت دفاع ایران و سرتیپ سعید آقاجانی فرمانده واحد پهپادی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و صنایع هوایی شاهد در فهرست تحریم‌های انگلیس قرار گرفته‌اند.

 

توافق کشورهای اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم‌های تازه علیه ایران

ریاست شورای اتحادیه اروپا با اتهام فروش پهپادهای ایرانی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین، اعلام کرد که کشورهای عضو درباره تحریم‌های تازه علیه افراد و نهادهای مرتبط با فروش این پهپادها به توافق رسیده‌اند.

 

به گزارش ایسنا، صفحه توییتر ریاست شورای اروپا نوشت: پس از سه روز مذاکره، سفرای اتحادیه اروپا درباره اقدامات علیه نهادهای تامین‌کننده پهپادهای ایرانی که در اوکراین به کار می‌روند، توافق کردند. روند مکاتبات به پایان رسیده است. تحریم‌ها از امروز بعد از ظهر اجرایی شده و اعلام می‌شوند.

 

در ادامه آمده است: کشورهای اتحادیه اروپا تصمیم گرفتند دارایی سه شخص و یک نهاد مسئول تحویل این پهپادها را مسدود کنند؛ اتحادیه اروپا همچنین آماده گسترش تحریم‌ها علیه ۴ نهاد ایرانی دیگر است که پیش از این در لیست تحریمی قبلی گنجانده شده بودند.

 

اجماع کشورهای اتحادیه اروپا برای تحریم بیشتر ایران در پی این انجام شده است که جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، طی چند روز گذشته و پیش از آغاز نشست وزیران اتحادیه اروپا گفت که اتحادیه اروپا به دنبال دلیل قاطع درخصوص دست داشتن ایران در حمله نظامی روسیه به اوکراین است.

 

او همچنین گفته بود، این اتحادیه در حال بررسی پیشنهاد بسته تحریمی علیه ایران به دلیل ناآرامی های اخیر است.

 

به دنبال این اظهارات بورل، اتحادیه اروپا، دوشنبه گذشته (۱۷ اکتبر) تحریم‌هایی را علیه وزیر ارتباطات ایران، پلیس امنیت اخلاقی و بخش سایبری سپاه پاسداران اعمال کرد.

 

علاوه بر این، دیپلمات‌های غربی گفته بودند، اتحادیه اروپا به دنبال اعمال تحریم‌های جدیدی علیه ایران در رابطه با ادعای فروش پهپادها به روسیه است.

 

ادعای فروش پهپادهای ایرانی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین، چند ماه پیش از سوی دولت آمریکا مطرح شد. واشنگتن همچین مدعی شده بود که مقامات روسیه آموزش‌های لازم جهت استفاده از این پهپادها را در ایران دریافت می‌کنند.

 

این در حالی است که، دمیتری پولیانسکی، معاون نماینده روسیه در سازمان ملل، روز گذشته، پس از نشست غیر علنی شورای امنیت که قرار بود نمایندگان آمریکا، فرانسه و انگلیس این ادعا را برای بررسی کنند، با «بی‌اساس» و «ساختگی» خواندن این اتهامات، گفته بود: ما صنعت پهپادسازی خودمان را داریم که چیزهای مورد نیازمان در این جنگ را برایمان می‌سازد و این‌ها تماما اتهامات همکاران غربی ما هستند.

 

پولیانسکی با اشاره به این‌که هیچ شواهد و مدارکی برای اثبات این ادعای کشورهای غربی به شورای امنیت سازمان ملل ارائه نشده است، گفت: هدف همکاران غربی ما روشن است؛ آن‌ها سعی دارند هم‌زمان به دو هدف بزنند، این که با پیش کشیدن بهانه‌ای ساختگی هم‌زمان به ایران و روسیه فشار بیاورند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------