آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

آمریکا: در حال حاضر به دنبال برگزاری دور جدیدی از مذاکرات با ایران نیستیم



جان کربی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید بار دیگر با اذعان بر اینکه آمریکا بر آشوب ها در ایران متمرکز است نه مذاکرات، گفت که در حال حاضر به دنبال برگزاری دور جدیدی از مذاکرات با ایران درباره توافق هسته ای نیستیم.

به گزارش ایرنا، جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا عصر چهارشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران گفت: ما نه دنبال دور جدیدی از مذاکرات هسته‌ای هستیم نه چنین درخواستی دادیم.

 

این مقام ارشد دولت بایدن در تداوم حمایت های آمریکا از ناآرامی ها و آشوب ها در ایران اذعان کرد: در حال حاضر بر مذاکرات هسته‌ای متمرکز نیستیم.

 

وی در عین حال مدعی شد اولویت کنونی ما پاسخگو کردن ایران نسبت به سرکوب معترضان بی گناه است.

 

کربی درباره دیدار جو بایدن رئیس جمهور  آمریکا با اسحاق هرتسوگ رئیس رژیم صهیونیستی که در واشنگتن بسر می برد، گفت که بایدن به همتای اسرائیلی خود اطمینان داد که دولت او متعهد به عدم دستیابی ایران به سلاح هسته ای است.

 

وی در تداوم ادعاهای ضد ایرانی اش افزود که بایدن با همتای اسرائیلی خود درباره تهدیدات ایران و عوامل آن گفت و گو کرد.

 

این مقام کاخ سفید ادامه داد که رئیس جمهور آمریکا همچنین در دیدار با همتای اسرائیلی خود بر راه حل دو کشوری برای تحقق صلح پایدار تاکید کرد.

 

کربی در تداوم کارزار رسانه ای غرب علیه ایران، با تکرار ادعای استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین مدعی شد ارائه پهپادهای ایرانی به روسیه نقض قطعنامه شورای امنیت است.

 

این مقام ارشد آمریکایی در تداوم ادعاهای ضد ایرانی مدعی شد که نیروهای ایرانی در کریمه حضور دارند تا به روسیه کمک کنند.

 

ادعای کاخ سفید مبنی بر توصیه روسیه به ایران درباره ناآرامی ها

سخنگوی کاخ سفید نیز که همراه جان کربی عصر چهارشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران حضور داشت، ادعا کرد نگران این هستیم که مسکو با تکیه بر تجربه گسترده ای که در سرکوب تظاهرات دارد، به ایران برای مدیریت اعتراضات توصیه کند از بهترین شیوه بهره بگیرد.

 

کارین ژان پی یر سخنگو کاخ سفید مدعی شد: شواهدی رویت کردیم مبنی بر اینکه روسیه شاید در حال در نظر گرفتن امکان آموزش نیروهای ایرانی برای سرکوب معترضان است.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------