آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم

رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران…

رونمایی زلنسکی از لاشه پهپاد شاهد/ رئیس جمهور اوکراین: غرامت می‌گیریم



زلنسکی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
رئیس‌جمهور اوکراین روز جمعه، ششم آبان، با انتشار عکسی از کنار لاشه یک فروند پهپاد سرنگون شده ساخت ایران از مدل «شاهد ۱۳۶»، متعهد شد که کشورش «بال‌های» قدرت هوایی مسکو را قیچی کند و بابت همه تخریب‌ها غرامت خواهیم گرفت.

به گزارش بهارنیوز، "ولودیمیر زلنسکی" که از "کی‌یف" پایتخت اوکراین سخن می‌گفت، مدعی شد که روسیه در دو روز گذشته بیش از ۳۰ بار با پهپاد به اوکراین حمله کرده است. اوکراین که هفته گذشته اعلام کرده بود روسیه دو هزار فروند پهپاد به ایران سفارش داده، خبر داده که نظامیان روس تا حال از ۴۰۰ فروند از این پهپادهای ایرانی استفاده کرده‌اند.

 

ولودیمیر زلنسکی در تازه‌ترین پیام تلویزیونی خود در کنار بقایای یک پهپاد ساخت جمهوری اسلامی ایران که توسط روسیه در بمباران زیرساخت‌های اوکراین استفاده می‌شوند گفت: «شر همیشه به همین صورت شروع می‌شود. مهاجمان خود را آزادیخواه می‌نامند. حمله به ارتش خود دفاع از خود است. همانند که 80 سال پیش، مردم اوکراین برای دفاع از سرزمین مادری خود ایستادگی می‌کنند و نقشه حمله رعد اسا دشمن به شکست تبدیل می‌شود.» وی افزود: «شر همیشه به یک شکل عمل می‌کند. جمعیت غیرنظامی را می‌کشد و اطمینان می‌دهد که فقط اهداف نظامی را هدف قرار می‌دهد. شهرها و روستاها را ویران می‌کند اما دیر یا زود جنایات جنگی مشخص می‌شود. واکنش جهان دردناک می‌شود. سیاست مماشات به یک اقدام متقابل سخت تبدیل می‌شود. شر همیشه به همین شکل ختم می‌شود. مهاجم فراری است.»

 

زلنسکی ادامه داد: «جنایتکاران جنگی متهم می‌شوند، تخریب تبدیل به غرامت می‌شود. تجهیزات دشمن به نمایشگاه موزه تبدیل می‌شود. شاهکارهای پدربزرگ‌ها به پیروزی‌های نوه‌ها تبدیل می‌شود. آزادی اوکراین از دست نازی‌ها در 247 روز مبارزه ما به یک نماد تبدیل می‌شود: نتیجه مبارزه ما قطعاً آزادی اوکراین ما است! به هر شکلی، سرزمین ما همیشه آزاد می‌شود. مقاومت تبدیل به غرور و مبارزه تبدیل به پیروزی می‌شود.»

 

 زلنسکی در حالی کنار پهپاد ساقط شده «شاهد» ایستاده بود که وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز چهارم آبان با تکرار «کذب بودن اتهامات کی‌یف» عنوان کرد که اگر اوکراین مدرکی دارد، ارائه کند. حسین امیرعبداللهیان ادعا کرد که اگر برای ایران روشن شود که روسیه از پهپادهای ایرانی در جنگ علیه اوکراین استفاده کرده، تهران نسبت به این موضوع «بی‌تفاوت نخواهد ماند».

 

در حالی که مسکو نیز کاربرد پهپادهای ساخت ایران را رد کرده، آمریکا کمک پهپادی ایران به روسیه را تایید و اعلام کرده که ممکن است مسکو و تهران به سوی معامله تحویل موشک‌های متعارف ساخت ایران به روسیه نیز پیش بروند. رسانه‌های اسرائیل پیش از دیدار روز چهارم آبان میان اسحاق هرتزوگ، رئیس جمهوری کشورشان، که برای دیدار با همتای آمریکایی خود به واشینگتن رفته بود، نوشتند که او «مستندات» تامین تسلیحات برای روسیه از سوی ایران را به جو بایدن ارائه خواهد کرد. با این حال، پس از این دیدار، جزئیات بیشتری در این باره ارائه نشد.

هرتزوگ در دیدار با رئیس‌جمهوری آمریکا گفت که «این واقعیت که حکومت ایران شهروندان خود را می‌کشد، برای تولید سلاح هسته‌ای کوشش پایان ناپذیر نشان می‌دهد، کل منطقه و جهان را به خطر می‌اندازد و اکنون نیز غیرنظامیان بی‌گناه در اوکراین را می‌کشد، تصویری روشن از کلیت ایران را نشان می‌دهد». به گفته ولودیمیر زلنسکی، اسرائیل با بی‌عملی خود مبنی بر عدم تجهیز اوکراین به سامانه‌های دفاع هوایی، «مقصر» عملی شدن اتحاد نظامی ایران و روسیه است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------