آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

آمریکا: ایران در تحقیقات پادمانی آژانس «همکاری کامل» داشته باشد



سخنگوی‌ وزارت امور خارجه آمریکا،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
سخنگوی‌ وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری به سوالاتی درباره ادعاهای خبرگزاری رویترز بر اساس دو گزارش محرمانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در زمینه برنامه هسته‌ای ایران و همکاری‌های پادمانی آن پاسخ داد.

به گزارش ایسنا، "ند پرایس" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک‌ نشست خبری که مشروح آن در وبگاه وزارت امور خارجه این کشور منتشر شده است، در پاسخ به این سوال که آیا تایید می‌کند رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با دیپلمات‌های انگلیس، فرانسه و آلمان(تروئیکای اروپا) در پاریس و پیش از برگزاری جلسه شورای حکام درباره ایران دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد، گفت: الان نمی‌توانم دیداری توسط او را تایید کنم، اما همان‌طور که می‌دانید، راب و تیم او به طور مرتبط در حال گفت‌وگو و رایزنی با شرکای اروپایی‌مان به ویژه تروئیکای اروپا بوده است.

 

پرایس ادامه داد: اگر قرار باشد دیداری یا سفری انجام شود، اعلام می‌کنیم.

 

پرایس در پاسخ به سوالی درباره ادعای خبرگزاری رویترز با استناد به دوگزارش محرمانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، مبنی بر افزایش ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران، گفت: چیز زیادی نمی‌توانم در این باره بگویم چون در جایگاهی نیستم که درباره جزئیات گزارشی که هنوز علنی نشده است، اظهار نظر کنم. اما از این گزارش مطلعیم.

 

او افزود: ما به وضوح گفته‌ایم که از استقلال آژانس بین.المللی انرژی اتمی حمایت می‌کنیم، همچنین درباره این که پیشرفتی در شفاف‌سازی و حل‌وفصل مسائل پادمانی باقی‌مانده ایران انجام نشده است، نگرانی‌مان را اعلام می‌کنیم. ایران باید به موجب تعهدات قانونی‌اش ذیل معاده ان‌پی‌تی و توافق جامع پادمانی‌اش به سوالات آژانس پاسخ بدهد.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا علی‌رغم آن که مقامات ایران بارها اعلام کرده‌اند، تهران به دور از پرونده‌سازی‌های سیاسی علیه برنامه هسته‌ای ایران، آماده همکاری‌های لازم با آژانس بر سر مسائل پادمانی است، مدعی شد: آنچه در عوض از سوی ایران شاهدش بوده‌ایم، فقط وقت‌کشی بوده است. ما از ایران می‌خواهیم در تحقیقات پادمانی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری کامل را به عمل بیاورد تا آژانس اطمینان بیابد وجود تمام مواد هسته‌ای در ایران منطبق با شرایط پادمانی است.

 

پرایس در ادامه با تکرار ادعاهای دولت آمریکا درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران گفت: ایران از مه ۲۰۱۸ پیشرفت‌هایی در برنامه هسته‌ای‌اش داشته است که پیش از آن تحت برجام[توافق هسته‌ای] ممنوع می‌بود. مسلما توسعه برنامه هسته‌ای ایران برای ما نگران‌کننده است.

 

نگرانی آمریکا از سفر دبیر شورای امنیت ملی روسیه به ایران

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره سفر اخیر دبیر شورای امنیت ملی روسیه به تهران و دیدار با مقامات ارشد ایرانی گفت، سفر پاتروشف به ایران مایه نگرانی در ایالات متحده است چرا که واشنگتن روابط ایران و روسیه را یک تهدید عمیق می‌داند. 

 

وی در نشست خبری روزانه خود به خبرنگاران گفت: همه اینها یک نگرانی است؛ همه جهان باید گسترش روابط تهران و مسکو را تهدید بزرگ تلقی کند. 

 

پرایس در ادامه تاکید کرد، آمریکا با جامعه بین‌المللی از جمله سازمان ملل برای شناساندن تهدیدهایی که به طور جداگانه ایران و روسیه تحمیل می‌کنند و یا تهدیدهایی که از طریق همکاری میان این دو کشور به وجود می آید تلاش خواهد کرد. 

 

نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه اوایل هفته جاری میلادی به دعوت علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به تهران سفر کرد. پاتروشف روز پنج شنبه نیز با آیت الله ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران دیدار کرد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------