آخرین اخبار سیاست خارجی

پسر حمید نوری،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

پسر حمید نوری بازداشت شد

پسر حمید نوری در سوئد بازداشت شد. به گزارش دیده بان ایران، عطیه نوری، دختر حمید نوری شهروند بازداشت شده توسط سوئد از بازداشت برادرش (مجید نوری) توسط پلیس این کشور خبر…

پولیتیکو: شورای حکام احتمالا قطعنامه‌ای انتقادی علیه ایران تصویب می‌کند



شورای حکام،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
یک دیپلمات ارشد روز پنجشنبه به نشریه پولیتیکو گفت که احتمالا در نشست هفته آینده شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین، قطعنامه‌‌ای انتقادی علیه ایران به دلیل عدم همکاری مناسب با آژانس تصویب خواهد شد.

به گزارش انتخاب، در آستانه نشست شورای حکام، خبرگزاری رویترز در همین روز با استناد به گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی نوشت که ایران با بازدید مقامات آژانس از این کشور در ماه جاری و پاسخ‌گویی به سئوالات موجود درباره منشا ذرات اورانیوم کشف‌شده در سه مکان آن موافقت کرده است.

 

پولیتیکو می‌گوید این دیپلمات ارشد که اطلاعات دقیقی از پرونده هسته‌ای دارد، گفت، «احتمال دارد» مقامات شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هفته آینده در وین به عدم همکاری ایران با تصویب قطعنامه‌ای انتقادی از رفتار تهران پاسخ دهند.

 

این دیپلمات اضافه کرد: «زمان زیادی بدون هیچ پیشرفتی سپری شده است. چه کار دیگری می‌تواند انجام شود؟»

 

این دیپلمات ارشد با این حال تاکید کرده است تاکنون به طور رسمی تصمیمی درباره صدور این قطعنامه اتخاذ نشده است و متن پیش نویسی هنوز تهیه نشده است.

 

یک دیپلمات اروپایی نیز در گفت‌وگو با پولیتیکو تایید کرد که تصویب قطعنامه در شورای احکام محتمل‌ترین سناریو است.

 

شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی غروب چهارشنبه ۱۸ خرداد با اکثریت آراء قطعنامه‌ای علیه ایران به تصویب رساند که در آن از عدم همکاری تهران با این نهاد انتقاد شده بود.

 

بازرسان آژانس تاکنون مدعی شناسایی سه محل «مشکوک» در ایران شده اند که یک مورد آن در مریوان، یک مورد در تورقوزآباد در حومه تهران، و یک مورد نیز در ورامین است که این دو سایت اخیر «در سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۴ احتمالا با هدف از بین بردن رد اورانیوم تخریب شده‌اند».

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------