آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

درخواست آرژانتین از پاکستان: وزیر کشور ایران را بازداشت کنید!

وزارت امور خارجه آرژانتین در اقدامی خصمانه و بی‌اساس روز سه شنبه اعلام کرد که از پاکستان و سریلانکا خواسته است تا وزیر کشور ایران (احمد وحیدی) را به دلیل ادعای واهی بمب…

مکرون: ایران با بازداشت شهروندان فرانسوی بیش از پیش در قبال پاریس خصومت به خرج می‌دهد/ بازداشت 7 فرانسوی در ایران



مکرون،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
رییس جمهور فرانسه امروز در حاشیه نشست سران جی۲۰ با مطرح کردن ادعاهایی علیه نقش ایران در منطقه و رویکرد آن در روابط دوجانبه با این کشور، از ایران خواست «به آرامش و روحیه همکاری» بازگردد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، "امانوئل مکرون" رییس جمهور فرانسه امروز مدعی شد که ایران بیش از پیش با بازداشت شهروندان فرانسوی در قبال این کشور خصومت به خرج می‌دهد.

 

مکرون در پایان نشست سران جی ۲۰ در جمع خبرنگاران مدعی شد: من با گروگان‌گیری غیرقابل قبول از سوی ایران، شاهد خصومت بیشتری نسبت به خودمان هستم.

 

او با اشاره به حمله اخیر سپاه پاسداران به مقر احزاب تروریستی در اقلیم شمال عراق، آن را «اقداماتی به شدت متجاوزانه در روزهای اخیر در خاک عراق» تلقی کرده و گفت که شاهد «خصومت منطقه‌ای» از سوی ایران است.

 

رییس جمهور فرانسه گفت: من از ایران می‌خواهم به آرامش و روحیه همکاری بازگردد. از آن می‌خواهم به ثبات منطقه‌‎ای و شهروندان فرانسوی احترام بگذارد.

 

فرانسه: اظهارات وزیر کشور ایران درباره «دستگیری نیرو‌های اطلاعاتی» را رد می‌کنیم

وزارت خارجه فرانسه روز چهارشنبه به اظهارات وزیر کشور ایران در خصوص دستگیری عناصر دستگاه اطلاعاتی فرانسه در ایران واکنش نشان داد.

 

وزارت خارجه فرانسه در بیانیه‌ای که برای رویترز ارسال کرده، آورده است که فرانسه اظهارات وزیر کشور ایران در خصوص هم‌وطنانمان که اخیرا در این کشور دستگیر شده‌اند را رد می‌کند.

 

در ادامه این بیانیه آمده است که همانطور که وزیر خارجه اعلام کرده ما تاکنون از بازداشت ۷ فرانسوی در ایران اطلاع داریم. فرانسه قویا رفتار ایران با هم‌وطنان‌مان را محکوم می‌کند. ما مقامات ایران را مسئول سرنوشت و رفتار با تمامی توابع فرانسوی که خودسرانه در ایران بازداشت شده‌اند، می‌دانیم.

 

احمد وحیدی، وزیر کشور در حاشیه جلسه هیات دولت با اشاره به ناآرامی های اخیر بر این نکته که همه آن جوانان و نوجوانان فرزندان نظام هستند، تاکید کرد و گفت: دشمن سعی کرد با ایجاد ناامنی، متوقف کردن حرکت علمی کشور، ایجاد مزاحمت برای کسب و کارها یک فضای نامناسب و ناامنی را برای مردم ایجاد کند که با برخورد قوی دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی نتوانست به اهدافش برسد. دشمن به دنبال گسست گفتمانی بین مردم است و تلاش دارد که دولت را از وظایف خود باز دارد.

 

وزیر کشور همچنین با بیان اینکه در درگیری های اخیر افرادی از ملیت های مختلف دستگیر شده اند، تصریح کرد: عناصری از دستگاه اطلاعاتی فرانسه و عناصری از داعش حضور داشتند که دستگیر شده اند. در اغتشاشات اخیر عناصری از کشورهای دیگر هم حضور داشته اند که دستگیر شده و در اختیار قوه قضاییه هستند که برابر ضوابط قضایی با آنها برخورد می شود.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------