آخرین اخبار سیاست خارجی

پسر حمید نوری،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

پسر حمید نوری بازداشت شد

پسر حمید نوری در سوئد بازداشت شد. به گزارش دیده بان ایران، عطیه نوری، دختر حمید نوری شهروند بازداشت شده توسط سوئد از بازداشت برادرش (مجید نوری) توسط پلیس این کشور خبر…

دفاع رابرت مالی از تحریم رئیس و خبرنگاران صداوسیما



رابرت مالی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و مذاکره کننده ارشد این کشور از تحریم رئیس صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و پنج خبرنگارش دفاع کرد.

به گزارش ایرنا، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران روز پنجشنبه به وقت محلی با بیان اینکه دیروز ما مقامات ارشد و کارمندان اصلی رادیو و تلویزیون ایران را تحریم کردیم، مدعی شد: این افراد به تلاش های جمهوری اسلامی برای به تصویر کشیدن ارعاب خبرنگاران و انتشار اطلاعات نادرست کمک می کنند.

 

رابرت مالی در ادامه ادعاهایش افزود: صدا و سیما به صورت مکرر اعترافات اجباری روزنامه نگاران، دوتابعیتی ها، فعالان و زندانیان سیاسی را منتشر می کند. علی رضوانی و آمنه سادات ذبیح پور از چهره های روی آنتن هستند. هر دو با اطلاعات ایران و سپاه برای اعترافات اجباری در تلویزیون ملی همکاری می کنند.

 

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در ادامه ادعاهایش گفت: در میان اقدامات بسیار بد رضوانی، مصاحبه وی با روح الله زم، روزنامه نگار ایرانی مقیم خارج در سال ۲۰۲۰ وجود دارد. زم ربوده شد و به زور به ایران بازگردانده شد و رضوانی وی را وادار به "اعتراف" به اصطلاح جنایات خود کرد.

 

رابرت مالی سپس مدعی شد: در اواخر همان سال، مقامات ایرانی زم را به خاطر فعالیت های روزنامه نگاری ‌اش اعدام کردند.

 

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران سپس از فرقه بهائیت حمایت و با ادعای آزار و اذیت آنها مدعی شد آمنه سادات ذبیح پور با تهیه مستندی ساختگی این فرقه را به نفوذ در مهدکودک ها متهم و صدا و سیما مستند او را منتشر کرد.

 

رابرت مالی درباره تحریم رئیس صدا و سیما نیز در ادامه ادعاهایش افزود: پیمان جبلی، رئیس صدا و سیما از سپتامبر ۲۰۲۱ نیز به دلیل نقشش در فعالیت های سانسور ایران تحریم شد. صدا و سیما اعترافات اجباری را به دستور او پخش می کند. جبلی پیش از این به عنوان رئیس صدا و سیمای برون مرزی فعالیت می کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------