آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

وزیر دفاع آمریکا: همکاری روسیه با ایران چالشی امنیتی برای ماست



وزیر دفاع آمریکا،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
لوید آستین وزیر دفاع آمریکا با هشدار درباره افزایش همکاری روسیه با ایران، چین و کره شمالی گفت که همکاری‌ مسکو – تهران چالش‌ امنیتی جدیدی برای آمریکا و متحدانش است.

به گزارش ایرنا، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا (رئیس پنتاگون) روز شنبه  به وقت محلی در انجمن امنیت بین المللی هالیفکس در کانادا ادعا کرد: چین و روسیه به دنبال جهانی هستند که در آن از زور برای حل و فصل اختلافات استفاده می‌شود. 

 

رئیس پنتاگون اظهار داشت: پکن مانند مسکو، به دنبال جهانی است که در آن قدرت، تعین کننده است و اختلافات با زور حل و فصل می‌شوند.

 

وزیر دفاع آمریکا ادامه داد: هنوز قوانینی در جنگ وجود دارد که اگر یک قدرت بزرگ بتواند آن قوانین را به رخ بکشد، دیگران را تشویق می‌کند تا قوانین و معیارهای بین‌المللی را زیر پا بگذارند. 

 

این مقام ارشد نظامی آمریکا فعالیت‌های چین در اطراف تایوان را " به طور فزاینده‌ای تحریک آمیز" خواند و درباره دلیل آن گفت که هواپیماهای چین روزانه در نزدیکی این جزیره پرواز و تعدادی از هواپیماهای آمریکا و متحدانش را رهگیری می‌کنند. 

 

رئیس پنتاگون همچنین مدعی دفاع از قوانین زمان جنگ به ویژه اصل مهم مصونیت غیر جنگی شد.

 

وزیر دفاع آمریکا ادامه داد: تلاش‌های روسیه برای جلب حمایت کشورهایی مانند ایران و کره شمالی چالش‌های امنیتی جدیدی را برای ایالات متحده و متحدانش ایجاد می‌کند. 

 

وی ادعا کرد: روسیه برای حمله به اوکراین، به استفاده از پهپادهای ایرانی روی آورده است.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------