آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

بیانیه مشترک بایدن و ماکرون درباره ایران



بایدن و مکرون،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه پس از دیدار با یکدیگر در کاخ سفید در بیانیه مشترکی درباره ایران، حمایت خود را از اغتشاشات و نیز ادعاهای خود درباره برنامه هسته ای ایران را تکرار کردند.

به گزارش ایرنا، "جو بایدن" رئیس جمهوری آمریکا و امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه روز پنجشنبه به وقت محلی، در بیانیه مشترکی در تداوم ادعاهای ضد ایرانی خود اعلام کردند واشنگتن و پاریس  مصمم هستند که اطمینان حاصل کنند که ایران نمی تواند سلاح هسته ای تولید کند یا به آن دست یابد.

 

رؤسای جمهور آمریکا و چین در بیانیه خود از اغتشاشات ایران حمایت و ادعا کردند : ما به مردم ایران به ویژه زنان و جوانان که شجاعانه برای به دست آوردن آزادی حقوق بشر و آزادی های اساسی خود اعتراض می کنند، احترام می گذاریم.

 

در این بیانیه مشترک ادعا شده است: آمریکا و فرانسه مصمم به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای است. فرانسه و آمریکا به همکاری با دیگر شرکای بین‌المللی برای رسیدگی به تشدید تنش‌های هسته‌ای ایران، عدم همکاری کافی تهران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، از جمله در مورد مسائل جدی و باقی‌مانده مربوط به تعهدات قانونی ایران ذیل پادمان‌های معاهده منع اشاعه و فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده این کشور در خاورمیانه، به ویژه ارسال موشک ها و پهپاد، از جمله به عوامل غیردولتی، ادامه خواهند داد.

 

بایدن و مکرون ادعا کردند: ارسال این تجهیزات می تواند شرکای مهم آمریکا و فرانسه در خلیج فارس و همچنین ثبات و امنیت در منطقه را تهدید کند. همچنین این اقدامات  می تواند قوانین بین المللی را نقض کرده و به جنگ تجاوزکارانه روسیه علیه اوکراین کمک کند.

 

آنها در ادامه ادعاهای ضد ایرانی خود افزودند: فرانسه و آمریکا با شرکای خود برای اجرای قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد و مقابله با این فعالیت های ایران همکاری خواهند کرد. دو کشور تلاش‌های مشترکی را برای تقویت چارچوب بین‌المللی جهت محدود کردن فناوری‌های موشکی و پهپادهای ایران در منطقه و فراتر از آن و تلاش‌ عملی برای مقابله با گسترش این تکنولوژی ها انجام خواهند داد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------