آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

۲۸ آذر؛ نشست شورای امنیت درباره «قطعنامه ۲۲۳۱ و برجام»



نشست شورای امنیت درباره ایران،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
نشست دوره ای و عادی شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی چهاردهمین گزارش دبیر کل این سازمان درخصوص اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ و برجام قرار است ۱۹ دسامبر (۲۸ آذرماه) برگزار شود.

به گزارش ایرنا، روچیرا کامبوج، سفیر و نماینده دائم هند در سازمان ملل که از اول دسامبر به وقت محلی، کشورش ریاست دوره ای شورای امنیت را در آخرین ماه حضور در این شورا، برعهده گرفته است، این مطلب را در نشست خبری خود با خبرنگاران بیان کرد.

 

مطابق قطعنامه ۲۲۳۱، هر شش ماه یکبار گزارش دبیرکل سازمان ملل در نشست عادی شورای امنیت سازمان ملل ارائه و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز در این نشست سخنرانی می‌کند.

 

نشست دوره ای و عادی شورای امنیت در ۲۸ آذر ماه ، برای بررسی چهاردهمین گزارش آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد از اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ و توافق برجام برگزار خواهد شد.

 

نشست دوره ای قبلی ۹ تیرماه امسال برگزار شده بود که دبیر کل سازمان ملل متحد پیش از برگزاری این نشست، گزارش خود را از اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت ارائه داد.

 

گوترش در سیزدهمین گزارش خود بر ضرورت رفع تحریم های هسته ای یکجانبه آمریکا علیه ایران و بهره مندی ایران از مزایای اقتصادی برجام تاکید کرده بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------