آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

آمریکا: نگرانیم که همکاری‌های ایران و روسیه به عرصه‌های دیگر تسری پیدا کند



سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا با تکیه بر ادعاها درخصوص‌ تحویل پهپادهای ساخت ایران به روسیه گفت: ما نسبت به انتقال تکنولوژی پهپادی میان تهران و مسکو به شدت نگران هستیم.

به گزارش ایسنا، ند پرایس سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در نشست خبری هفتگی خود ادعاهایی مبنی بر انتقال پهپادهای ایران به روسیه برای استفاده در جنگ علیه اوکراین را تکرار کرد و گفت: این نگرانی جدیدی نیست، ما از تابستان آن را اعلام کرده‌ایم. ما همچنین نسبت به این‌که ممکن است روسیه به دنبال دریافت فن‌آوری موشک‌های بالستیک ایران باشد نیز ابراز نگرانی کرده‌ایم. ما نگرانی‌های خود را درخصوص اینکه همکاری ایران و روسیه می‌تواند به حوزه‌های دیگر هم گسترش یابد، ابراز کرده‌ایم.

 

بنابر گزارش وب سایت وزارت امورخارجه آمریکا، پرایس ادامه داد: ما نگرانیم که همکاری ایران و روسیه ممکن است به اشتراک‌گذاری دانش و مهارت گسترش یابد. تردید دارم این همکاری درباره بهترین‌ عملکردها باشد، بلکه شاید در زمینه بدترین آن‌ها در اعمال برخورد با معترضان باشد.

 

وی مدعی شد: اینها موضوعاتی است که ما نگران آن‌ها هستیم. ما بسیار آشکارا در مورد این همکاری‌ها صحبت کرده‌ایم زیرا معتقدیم که این، نه تنها برای منطقه بلکه باید برای جامعه بین‌الملل نیر نگران‌کننده باشد. به همین دلیل است که ما در یک نشست سازمان ملل در تابستان برای بحث در مورد برنامه پهپادی ایران شرکت کردیم. ما به همکاری با شرکا و متحدان‌مان در سرتاسر جهان، از جمله استفاده از مقامات خود برای پیگیری این شبکه‌های اشاعه‌ ادامه خواهیم داد.

 

این مقام آمریکایی همچنین در پاسخ به ادعای ارسال موشک‌های بالستیک کوتاه برد ایران به روسیه اظهار کرد: همان‌طور که همکارم در کاخ سفید گفت، ما در حال حاضر هیچ اطلاعاتی درخصوص عرضه فعلی موشک‌های بالستیک نداریم اما ما می‌دانیم حمله روسیه به اوکراین این کشور را مجبور کرده است که تسلیحات خود، ازجمله موشک‌های بالستیکش را افزایش دهد؛ بنابراین این نگرانی وجود دارد که روسیه به‌دنبال دریافت کمک از کشورهای دیگر همچون ایران برای تأمین ذخایر موشک‌های بالستیک خود باشد. ما به‌علاوه نگرانیم که روسیه همچنان به‌دنبال کمک از کره شمالی باشد. 

 

ند پرایس در پاسخ به این سوال که “باتوجه به سال‌ها اعمال تحریم‌های سخت علیه ایران، این کشور چگونه توانسته است تا این اندازه پهپاد و احتمالا موشک بالستیک در اختیار روسیه قرار دهد و توازن جنگ را برهم بزند؟” گفت: ما این ارزیابی را قبول نداریم که توازن جنگ برهم خورده است اما آنچه می‌توانم بگویم این است که ما از اختیارات تحریمی خود علیه اهداف ایران و اهداف روس استفاده کرده‌ایم و آمادگی داریم علیه هرگونه هدف دیگری در جهان که بخشی از این شبکه اشاعه است و به ایران اجازه ارسال این فن‌آوری مرگبار به روسیه را می‌دهد، استفاده کنیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------