آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیتهای سایبری از سوی سپاه تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید مرتبط با ایران خبر داد. به گزارش سایت دیده بان ایران؛ وزارت خزانه داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید مرتبط با ایران خبر…

تصویب قطعنامه ضدایرانی کانادا در سازمان ملل



سازمان ملل،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
قطعنامه ضدایرانی کانادا که هر سال به بهانه حقوق بشر ارائه می شود، شامگاه پنجشنبه به وقت محلی در مجمع عمومی سازمان ملل تصویب شد اما تعداد آرای کشورهای مخالف و ممتنع به این قطعنامه بیش از موافقان این قطعنامه سیاسی بود.

به گزارش ایرنا، قطعنامه ضد ایرانی حقوق بشری کانادا با ۸۰ رای موافق ، ۲۹ رای مخالف و ۶۵ رای ممتنع شامگاه پنجشنبه به وقت محلی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد به تصویب رسید. در واقع ۹۴ کشور با این قطعنامه ضد ایرانی موافق نبودند.

 

کشورهایی همچون روسیه، چین، کوبا، پاکستان، هند ، فلیپین، سوریه، سریلانکا، اندونزی، عراق، عمان، لبنان، اندونزی ، اریتره، بولیوی ، زیمباوه ، ترکمنستان، قرقیزستان، بلاروس، ازبکستان ، قزاقستان، تاجیکستان، نیکاراگوئه به این قطعنامه رای مخالف دادند.

 

عربستان و بحرین هنگام رای گیری در خصوص این قطعنامه ضد ایرانی حضور نداشتند. کشور ونزوئلا هم به دلیل اینکه نتوانسته است حق عضویت خود را در سازمان ملل به موقع پرداخت کند، فعلا حق رای در جلسات سازمان ملل ندارد.

 

کشور افغانستان نیز هنگام رای گیری حضور نداشت. از زمان روی کار آمدن طالبان در افغانستان بر سر احراز کرسی دائمی این کشور در سازمان ملل اختلاف وجود دارد و کمیته اعتبارنامه و مجمع عمومی سازمان ملل تاکنون درخواست دولت طالبان برای کسب کرسی افغانستان را به تعویق انداخته است و نمایندگان دولت قبلی این کشور در این نهاد حضور دارند که هزینه های آنان را دولت آمریکا پرداخت می کند. گفته می شود موافقت با حضور نماینده طالبان در سازمان ملل به معنای به رسمیت شناخته شدن آنها در عرصه بین المللی است.

 

این قطعنامه ضد ایرانی سال گذشته نیز در مجمع عمومی سازمان ملل  ۷۸ رای موافق، ۳۱ رای مخالف و ۶۹ رای ممتنع کسب کرده بود. 

 

این قطعنامه سیاسی که هر ساله از سوی کشور کانادا علیه جمهوری اسلامی ایران ارائه می شود، ابتدا در نشست کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل  پیرامون "دستورکار وضعیت های حقوق بشری و گزارش های گزاشگران ویژه" مورد بررسی قرار می گیرد که امسال ۱۶ نوامبر (۲۵ آبان ماه) در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل به تصویب رسید وحمایت از ناآرامی‌های ایران از محورهای آن بود.

 

این قطعنامه در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل  با ۷۹ رای موافق، ۲۸ رای مخالف و ۶۸ رای ممتنع تصویب شدو در واقع ۹۶ کشور به این قطعنامه رای منفی و ممتنع دادند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------