آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

فرمانده سنتکام: ایرانی‌ها در حال ساخت پهپاد‌های پیشرفته‌تر و بزرگتری هستند که قادر به حمل محموله‌های جنگی باشد



فرمانده سنتکام،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
ژنرال مایکل اریک کوریلا رئیس ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) روز پنجشنبه به وقت محلی، گفت: زرادخانه پهپادی ایران متشکل از پهپادهای کوچک کوتاه برد تا پهپادهای پیشرفته اطلاعاتی، مراقبت و شناسایی است.

به گزارش ایرنا، نشریه اسرائیلی جروزالم پست نوشت: کوریلا در ادامه با طرح این ادعا که ایرانی‌ها در حال ساخت پهپادهای پیشرفته‌تر و بزرگتری هستند که برد پروازی بالاتری دارند و قادر به حمل محموله‌های جنگی هستند، افزود: نگاه ما امروز به این پهپادها همانگونه است که در جنگ‌های عراق و افغانستان به بمب‌های کنار جاده‌ای داشتیم.

 

این مقام آمریکایی در بخش دیگری از اظهارات خود بر پایبندی آمریکا به تامین امنیت منطقه غرب آسیا اشاره کرد و مدعی شد: تا پیش از این، میزان تعهد و پایبندی آمریکا به تامین امنیت منطقه بر مبنای تعداد نظامیان مستقر آمریکا در کشورهای منطقه سنجیده می‌شد ولی امروز قدرت مشارکت ما باید ملاک سنجش تعهد آمریکا باشد.

 

وی در ادامه ادعا کرد: ایران کماکان به نقض تحریم‌ها ادامه می‌دهد و ضمن تکثیر تسلیحات، شبکه عوامل نیابتی خود را در منطقه تجهیز می‌کند و دریانوردی در آب‌های بین المللی را مختل و از تروریسم و سازمان‌های تروریستی حمایت می‌کند.

 

کوریلا همچنین مدعی شد: ایران علاوه بر بی ثبات کردن منطقه، امنیت و تجارت جهانی را تهدید می‌کند.

 

***

 

رئیس موساد: ایران در صدد گسترش برنامه خود برای ارائه تسلیحات پیشرفته به روسیه است

«دیوید بارنئا» رئیس موساد اعلام کرد که اسرائیل اطلاعاتی در اختیار دارد که حاکی از تلاش تهران برای گسترش ارائه این تسلیحات به مسکو است.

 

وی مدعی شد که بر اساس اطلاعاتی که اسرائیل در اختیار دارد، ایران مخفیانه در حال برنامه‌ریزی برای «توسعه و گسترش» محموله‌های تسلیحات پیشرفته ارسالی خود به روسیه برای جنگ در اوکراین است.

 

به نوشته پایگاه «آکسیوس»، این نخستین اظهارنظر علنی یک مقام صهیونیست درباره حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ اوکراین است.

 

در ادامه به نقل از رئیس موساد آمده است که اسرائیل به هم‌پیمانان خود اطلاعاتی درباره «تحویل پهپادهای ایرانی به روسیه» ارائه کرده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------