آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

رابرت مالی: ایران به برجام پشت کرد



رابرت مالی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در گفت‌وگویی مدعی شد این ایران بود که در ماه سپتامبر به فرصت برای احیای برجام پشت کرد.

به گزارش ایسنا، "رابرت مالی" نماینده ویژه آمریکا در امور ایران روز جمعه در گفت‌وگو با رادیو لیبرتی در پاسخ به این سوال که آیا برجام مرده است؟ گفت: من مسئول نوشتن آگهی ترحیم نیستم. وظیفه من محافظت از منافع آمریکا است. ما به طور واضح گفته‌ایم که ما و ایران در ماه سپتامبر فرصت طلایی برای احیای برجام داشتیم و همگی ما موافق توافق بودیم. حتی برای یکی دو روز تصور می‌کردیم که ایران نیز موافق است و آن‌ها در دقیقه آخر با تقاضاهایی بازگشتند که می‌دانستند هیچ‌کس نمی‌تواند آن‌ها را بپذیرد. پس این آن‌ها بودند که فرصت برای بازگشت سریع و فوری به برجام را رد کردند.

 

وی در ادامه افزود: ما هنوز به دیپلماسی باور داریم. ما علی‌رغم تمام اتفاقاتی که در ماه‌های اخیر رخ داده، باور داریم که بهترین راه برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای از طریق توافق هسته‌ای است.

 

وی با بیان این که ما آماده ادامه دادن به دیپلماسی هستیم، مدعی شد: اما ایران طرفی بود که در ماه سپتامبر به فرصت فوری برای احیای توافق هسته‌ای پشت کرد.

 

مالی همچنین در ادامه سخنان مداخله‌جویانه‌اش به اظهارنظر درخصوص ناآرامی‌های اخیر در ایران پرداخت و مدعی شد که این کشور تحریم‌های خود علیه ایران را کاهش داده تا اطمینان یابد که مردم ایران توانایی ارتباط با یکدیگر را دارند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------