آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

آلمان تضمین‌های تجاری و گفتگوهای اقتصادی با ایران را تعلیق کرد



تحریم های آلمان علیه ایران،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
آلمان اعلام کرده‌ است کلیه تماس‌های اقتصادی از جمله گفتگوها درباره انرژی را با ایران معلق کرده‌ است و دلیل این تصمیم، سرکوب اعتراضات اخیر در ایران عنوان شده‌است.

به گزارش اعتمادآنلاین، دولت آلمان، بزرگ‌ترین شریک تجاری ایران در اروپا، روز جمعه اعلام کرد که تمامی تضمین‌های سرمایه‌گذاری در ایران، اعتبار صادرات برای صادرکنندگان آلمانی به ایران و کلیه گفتگوهای اقتصادی از جمله گفتگوهای مرتبط با انرژی را متوقف می‌کند.

 

آسوشیتدپرس گزارش داد، وزارت اقتصادی آلمان اعلام کرده‌است که با توجه به «وضعیت بسیار جدی جاری در ایران» کلیه اعتبارات صادرات و تضمین‌های سرمایه‌گذاری برای ایران را تعلیق کرده‌است.  آلمان همچنین اعلام کرده‌است که کلیه تماس‌های اقتصادی از جمله گفتگوها در خصوص انرژی را نیز با ایران معلق کرده‌است.  دلیل این تصمیم سرکوب اعتراضات اخیر در ایران عنوان شده‌است.

 

اعتبار صادرات، نوعی بیمه است که دولت آلمان برای کمپانی‌های آلمانی در نظر می‌گیرد که در صورت انجام صادرات و عدم دریافت هزینه از واردکننده، از این اعتبار استفاده کنند.  تضمین‌های سرمایه‌گذاری هم ساز و کار حمایتی از سرمایه‌گذاری‌های کمپانی‌های آلمانی در کشورهای مقصد در مقابل مخاطرات سیاسی کشور مقصد است.

 

بر اساس اعلام وزارت اقتصاد آلمان، ساز و کارهای اعتبار صادرات و تضمین سرمایه‌گذاری برای ایران، دهه‌ها وجود نداشت، اما بعد از توافق برجام در سال ۲۰۱۶ این ساز و کارها برای ایران ایجاد شده‌بود.  با این حال هر چند تعدادی از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در طول این مدت از تضمین سرمایه‌گذاری استفاده کرده‌بودند، اما از سال ۲۰۱۹ تاکنون هیچ تضمین سرمایه‌گذاری جدیدی برای ایران صادر نشده‌بود.

 

سال گذشته میلادی (۲۰۲۱) مجموع مبادلات تجاری ایران و آلمان معادل یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار بود و در ۹ ماهه نخست سال ۲۰۲۲ نیز مبادلات تجاری میان دو کشور به یک میلیارد و ۵۸۰ میلیون دلار رسید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------