آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

وزیر خارجه اسرائیل: جبهه بین‌المللی علیه برنامه هسته‌ای ایران تشکیل خواهیم داد



وزیر خارجه اسرائیل،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
ایلی کوهن وزیر خارجه جدید اسرائیل بعد از ظهر امروز دوشنبه ادعاهای جدیدی علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد.

به گزارش فارس، شبکه خبری العربیه به نقل از کوهن گزارش داد" اسرائیل، توانمندی نظامی مستقل خود را توسعه خواهد داد تا با هر گونه سناریوی احتمالی از سوی جمهوری اسلامی ایران مقابله کند.

 

وی با بیان اینکه ایران موشکهای دوربُرد خود را ارتقا می‌دهد، مدعی شد که اسرائیل جبهه بین‌المللی تشکیل خواهد داد تا آنچه آن را طرح هسته‌ای نظامی ایران می‌نامد، شکست دهد.

 

این وزیر اسرائیلی همچنین خبر داد که قصد دارد در نشستی شرکت کند که مارس آینده برگزار خواهد شد و در آن کشورهای عربی حضور دارند که روابط خود را با اسرائیل عادی کرده‌اند. کوهن در این نشست، با وزرای خارجه این کشورها دیدار خواهد کرد.

 

کوهن در پایان گفت که قرار است این نشست به میزبانی مغرب برگزار شود. این در حالی است که وی هیچ اشاره‌ای به نام کشورهایی که قرار است در این نشست شرکت کنند، نکرده است.

 

گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و اسرائیل درباره ایران

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی اعلام کرد بلینکن در این گفتگو  بر تعهد پایدار امریکا  به همکاری واشنگتن و تلاویو  و امنیت اسرائیل تاکید کرد.

 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اظهار کرد: بلینکن در مورد تلاش‌های مستمر آمریکا برای پیشبرد منافع متقابل از جمله ادغام  بیشتر اسرائیل در منطقه‌، از طریق مجمع نقف، رسیدگی  به چالش های مشترک از جمله تهدید ایران و ترویج ارزش های مشترک و در مرکز روابط دوجانبه گفتگو کرد.

 

بلینکن همچنین بر تعهد قاطع آمریکا به راهکار دو دولتی و مخالفت با سیاست هایی که این راهکار را به خطر می‌اندازد، تاکید کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------