آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

محسن میردامادی: روسیه از بروز درگیری بین ایران و اسرائیل ناخشنود نیست

یهارنیوز نوشت: محسن میردامادی، آخرین دبیرکل جبهه مشارکت و رئیس کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس ششم و از اعضای حزب اتحاد ملت است. چهره سیاسی که نظرات و مواضع او،…

عربستان: در تلاشیم راهی برای گفت‌وگو با ایران پیدا کنیم



وزیر خارجه عربستان،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
وزیر خارجه عربستان امروز سه شنبه در سخنانی گفت که «ریاض در تلاش است تا راهی برای گفت‌وگو با ایران پیدا کند؛ چراکه گفت‌وگو بهترین راه برای کاهش اختلافات است».

به گزارش ایرنا، «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان امروز سه شنبه در سخنانی در جلسه گفت‌وگو در حاشیه نشست مجمع داووس 2023 تحت عنوان «آینده روشن در میان چالش‌های ژئوپولوتیک» تصریح کرد: « با ایران تماس داشته‌ایم و در تلاش هستیم تا راهی برای گفت‌وگو با ایران پیدا کنیم؛ چراکه گفت‌وگو بهترین راه برای کاهش اختلافات است».

 

وی در ادامه تأکید کرد که « سعی می‌کنیم تا راهی برای گفت‌وگو با همگان پیدا کنیم و بر توسعه روابط به دور از اختلافات تمرکز کنیم».

 

بن فرحان در رابطه با روابط عربستان و آمریکا گفت: «ما با آمریکا شراکت راهبردی داریم، هرچند گاهی در برخی مسائل اختلاف نظر داریم».

 

وی تأکید کرد که «ما شراکت قوی با ایالات متحده داریم، اما این بدان معنا نیست که همیشه موافق (خواسته‌های آمریکا) هستیم».

 

وزیر امور خارجه عربستان در رابطه با بحران انرژی در جهان نیز گفت: «امنیت انرژی برای جهان حیاتی است و در مورد آینده آن، چالش‌هایی وجود دارد».

 

وزیر امور خارجه عربستان امروز همچنین در حاشیه نشست مجمع داووس سوئیس در سال 2023 با «فواد حسین» همتای عراقی خود دیدار و با او در خصوص وضعیت منطقه خلیج فارس و غرب آسیا گفت‌وگو کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------