آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم

رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران…

رییس شورای اروپا: اقدامات تحریمی علیه ایران را افزایش می‌دهیم



رییس شورای اروپا،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
در یک سخنرانی در نشست پارلمان اروپا با مطرح کردن اظهاراتی مداخله‌جویانه درباره امور داخلی ایران، گفت که شورای اروپا قصد دارد اقدامات تحریمی علیه ایران را افزایش دهد.

به گزارش ایسنا به نقل از وبگاه پارلمان اروپا،‌ چارلز میشل، رییس شورای اروپا در سخنرانی امروزش در نشست پارلمان اروپا با مطرح کردن اظهاراتی مداخله‌جویانه درباره امور داخلی ایران مدعی شد که مردم ایران «در مقابل رژیمی بی‌رحم به پا خواسته‌اند که آن‌ها را تحت سلطه وحشت نگه داشته است.»

 

رییس شورای اروپا افزود: ما باید نسبت به حمایت از کسانی که برای آزادی و دموکراسی به‌پا خواسته‌اند، متعهد باشیم.

 

او با تکرار ادعای غرب مبنی بر حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ اوکراین، گفت: شورای اروپا قصد دارد اقدامات تحریمی را [علیه ایران] افزایش دهد، به ویژه به دلیل حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ آن علیه اوکراین.

 

تاکید بورل بر حفظ کانال‌های ارتباطی با ایران در زمینه احیای برجام

 جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در  گزارش سالانه اتحادیه اروپا به پارلمان اروپا درباره موضوع توافق هسته‌ای گفت: ما پنج اقدام محدودیت‌زا [در قبال ایران] انجام داده‌ایم که سه مورد از آن‌ها بر اساس نقض حقوق بشر و دو مورد بر اساس عرضه پهپادها به روسیه انجام شد.

 

بورل در سخنان پایانی‌اش در جلسه پارلمان اروپا با اشاره به مذاکرات احیای توافق هسته‌ای که به دلیل برخی مسائل حل‌نشده با وقفه‌ای چند ماه روبه‌رو شده است، گفت: اما من فکر می‌کنم با این وجود،‌ ما باید کانال‌های ارتباطی را [با ایران] باز نگه داریم. ما برجام[توافق هسته‌ای] را داریم و فکر می‌کنم باید هر کاری که می‌توانیم انجام دهیم تا اطمینان بیابیم ایران به تسلیحات هسته‌ای دست پیدا نمی‌کند.

 

«ایران»؛ در دستور کار نشست بعدی شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا

دیدیه ریندرز، کمیسیونر عدالت و برابری اتحادیه اروپا در سخنانی اجرای حکم علیرضا اکبری، شهروند دوتابعیتی ایرانی-انگلیسی و کارمند پیشین وزارت دفاع را که به جاسوسی برای دستگاه اطلاعاتی انگلیس محکوم شده بود را محکوم کرد.

 

ریندرز با مطرح کردن اظهاراتی مداخله‌جویانه درباره امور داخلی ایران ادعا کرد: وضعیت در ایران همچنان باعث نگرانی است. قیام‌های فعلی نشان‌دهنده نارضایتی عمیق است. خواسته اصلی اعتراضات فعلی احترام به حقوق اساسی، کرامت و تغییر واقعی است.

 

او در ادامه  با بیان این که  به نظر می‌رسد که شدت اعتراضات در هفته‌های اخیر کاهش یافته، مدعی شد: این، احتمالا به دلیل بازداشت‌های گسترده و اعدام معترضان است. این سرکوب حالا به دادگاه‌ها کشانده شده است که در آن‌جا احکامی تند، از جمله حکم اعدام به عنوان ابزار سرکوب به کار گرفته می‌شود.

 

این مقام اتحادیه اروپا با مطرح کردن این اظهارات مداخله‌جویانه علیه ایران، گفت: مهم است که اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن به انتقال پیامی واضح و محکم در راستای کارهایی که تا کنون انجام شده است،‌ ادامه دهند. ایران در نشست بعدی شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا باز هم در دستور کار خواهد بود و من به شما اطمینان می‌دهم که تمامی گزینه‌ها برای پاسخ اتحادیه اروپا به رخدادهای ایران روی میز است.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------