آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

اتحادیه اروپا شرکت صنایع هواپیماسازی ایران را تحریم کرد



تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
اتحادیه اروپا شرکت صنایع هواپیماسازی ایران را تحریم کرد.

به گزارش ایرنا، اتحادیه اروپا سه‌شنبه این شرکت ایرانی را به اتهام ساخت پهپاد برای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ادعای بی‌اساس تحویل آن به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا اضافه کرده است.

 

در تارنمای اتحادیه اروپا آمده است: شرکت صنایع هواپیماسازی ایران (هسا) یک شرکت ایرانی متخصص در ساخت هواپیماهای نظامی و غیرنظامی و هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) است. هسا پهپادهای مورد استفاده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تولید می‌کند و هسا در تحقیق، توسعه، تولید و عملیات پروازی پهپادها مشارکت دارد. هسا یکی از شرکت‌های تابعه سازمان صنایع هوایی ایران (IAIO) است که یک شرکت دولتی زیرمجموعه وزارت دفاع و لجستیک نیروهای مسلح ایران (MODAFL) است. پهپادهای تولید شده توسط هسا در ایران توسط فدراسیون روسیه در جنگ تجاوزکارانه علیه اوکراین استفاده می‌شود.

 

اتحادیه اروپا برهمین اساس ادعا کرده است: هسا مسئول حمایت از اقداماتی است که تمامیت ارضی، حاکمیت و استقلال اوکراین را تضعیف یا تهدید می کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------