آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

امیرعبداللهیان: قصد پاسخگویی به اسرائیل را نداریم

امیر عبداللهیان، وزیر خارجه در گفت‌وگو با شبکه خبری ان.بی.سی: ایران برنامه‌ای برای پاسخ ندارد مگر اینکه اسرائیل یک حمله بزرگ و چشمگیر انجام دهد. سایت رسمی امور وزارت…

جان بولتون: فقط دو مجوز بسیار محدود برای معافیت از تحریم‌های ایران صادر کرده‌ایم



اخبار,اخبار سیاست خارجی,جان بولتون

مشاور امنیت ملی دولت آمریکا از تمهیدات بیشتر واشنگتن و تل آویو برای اعمال بیشتر تحریم‌ها و یافتن راه‌های دیگر اعمال فشار بر ایران خبر داد.

به گزارش فارس، مشاور امنیت ملی دولت آمریکا روز چهارشنبه ضمن اشاره به تداوم فشارها بر ایران، به صدور تنها دو مجوز معافیت از تحریم‌های ایران اشاره کرده است.

 

 به نوشته روزنامه «وال استریت ژورنال» «جان بولتون» در خاتمه سفر 3 روزه خود به سرزمین‌های اشغالی به خبرنگاران گفت: «نمی‌خواهیم  تنها در سطح تحریم‌های سال 2015 توقف کنیم. هدف ما این است که واقعا بگوییم هیچ معافیتی از تحریم‌ها وجود نخواهد داشت.»

 

  وی در ادامه سخنان خود با ذکر این‌که مرحله اول فسخ توافق هسته‌ای ایران به دوره پایانی خود نزدیک می‌شود،  افزود که آمریکا برای نشان دادن سختگیری خود تنها با دو معافیت از تحریمها آن هم بسیار محدود موافقت کرده است.

 

جان بولتون در ادامه مدعی شد که تحریم‌های آمریکا بر توانایی ایران در خاورمیانه تاثیر گذاشته و واشنگتن و تل آویو نیز در حال مشاوره برای اعمال بیشتر تحریم‌ها و یافتن راه‌های دیگر اعمال فشار بر ایران هستند.

 

روزنامه وال استریت ژورنال همچنین گزارش داد که سخنگوی جان بولتون از ذکر اسامی شرکتها یا کشورهایی که از این معافیت بهرمند میشوند خودداری کرده است. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------