آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم

رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران…

ظریف: ایران در صورت عدم تامین منافع مردم در برجام انتخاب های مختلفی خواهد داشت



اخبار,اخبار سیاست خارجی,ظریف

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: چنانچه مردم ایران احساس کنند سایر شرکای برجام نمی خواهند یا نمی توانند منافع آنها را تامین کنند، انتخاب های مختلفی را در این باره دنبال خواهیم کرد.

به گزارش ایرنا از مرکز دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، محمد جواد ظریف در نشست تجاری اتاق بازرگانی مشترک ایتالیا و ایران و کنفدراسیون صنایع ایتالیا که پنجشنبه با حضور جمعی از کارآفرینان ایتالیایی، معاون وزیر خارجه ایتالیا، رئیس اتاق بازرگانی ایتالیا و معاون اتحادیه اتاق های بازرگانی ایتالیا و رئیس آژانس بین المللی سازی صنایع ایتالیا برگزار شد، بر نقش و اهمیت مردم ایران به عنوان تنها پشتوانه و تکیه گاه کشور تاکید کرد.

 

وی اظهار داشت: ما در مورد برجام مذاکره نکردیم که به دنبال بهانه ای برای کنار گذاشتن آن باشیم.

 

ظریف به روابط عمیق تاریخی و فرهنگی دو کشور ایران و ایتالیا اشاره کرد و یادآور شد: یکی از اهداف برجام عادی سازی روابط تجاری و اقتصادی کشورهای دنیا با ایران بوده و این مهم امروز با قلدری دولت ترامپ و ایجاد مانع برای سایر کشورهای جهان مواجه شده است.

 

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: اگر آمریکایی ها دوست ندارند یا نمی توانند از فرصت های تجاری و اقتصادی در ایران بهره ببرند، چه حقی دارند برای شرکت های جهان که می خواهند با ایران همکاری کنند بطور غیر قانونی مانع تراشی کنند.

 

ظریف تصریح کرد: شرکت های ایتالیایی و ایرانی باید بدون هیچ مانعی از فرصت های تجاری و اقتصادی عظیم دو کشور بهره ببرند.

 

وی خاطر نشان کرد: راه های زیادی برای همکاری شرکت های دو کشور وجود دارد که در حال هموار کردن این راه ها از طریق اتحادیه اروپا و یا همکاری های دو جانبه هستیم.

 

الساندرلو رییس اتاق بازرگانی مشترک ایتالیا و ایران نیز به سوابق تاریخی روابط بازرگانی دو کشور و حجم پنج میلیارد یورویی تجارت میان دو کشور اشاره کرد و گفت: ایتالیا شریک نخست تجاری ایران در اروپا است و امیدوارم این جایگاه همچنان حفظ شود. 

 

وی تاکید کرد: شرکت های ایتالیایی زمینه های خوبی برای کار در ایران دارند و با گذر از برخی مشکلات، می توان روابط اقتصادی و تجاری را حفظ کرد و گسترش داد.

 

در ادامه این نشست چند تن از مدیران شرکت های ایتالیایی به طرح دیدگاه های خود و پرسش پرداختند که از سوی وزیر امور خارجه پاسخ داده شد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------