آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش‌های بین‌المللی به حادثه اصفهان| عمان: این اقدام اسرائیل را محکوم می‌کنیم

بامداد امروز جمعه برخی منابع از مقابله با چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور در برخی از شهر‌ها از جمله اصفهان خبر دادند. این در حالی است که ایران در روز‌های اخیر بار‌ها…

ظریف: تداوم فشار آمریکا به سایر کشورها یک قلدری و قانون‌گریزی نامتعارف است



اخبار,اخبار سیاست خارجی, ظریف و روبرتو فیگو

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در رم حضور دارد در ادامه دیدارهای خود با مقامات ایتالیا با«روبرتو فیگو» رئیس مجلس نمایندگان ایتالیا دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، رئیس مجلس نمایندگان ایتالیا در این دیدار با اشاره روابط خوب و تاریخی دو کشور افزود: اعتقاد راسخ دارم که ایران یک بازیگر کلیدی در منطقه و نظام بین المللی است.

 

وی با اشاره به برجام گفت: خروج آمریکا از برجام مشکلاتی را ایجاد کرد اما ایتالیا و اروپا همه تلاش خود را خواهند کرد تا این دستاورد حفظ شود و باب گفت‌وگو و دیپلماسی باز بماند.

 

به گزارش ایسنا، ظریف نیز در این دیدار با تاریخی و دیرینه خواندن روابط خوب دو کشور، سلام های گرم و دعوت علی لاریجانی رییس مجلس ایران خطاب به وی را ابلاغ کرد.

 

وزیر امور خارجه با اشاره به برجام و اقدامات یکجانبه و غیر قانونی آمریکا در خروج از آن، تداوم فشار آمریکا به سایر کشورها را یک قلدری و قانون گریزی نامتعارف خواند که دارای اثرات منفی کوتاه و دراز مدت در نظام بین المللی خواهد بود.

 

وی تاکید کرد: ما از این مرحله عبور خواهیم کرد، اما با چنین رویکردی نظام بین الملل دچار مشکل خواهد شد.

 

در ادامه این دیدار طرفین در خصوص گسترش روابط دو جانبه بویژه در حوزه اقتصادی و عبور از موانع موجود و نیز همکاری های پارلمانی و دیگر موضوعات مورد علاقه گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------