آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بورل: به امنیت اسرائیل متعهد هستیم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اظهاراتی با محکوم کردن حمله ایران به اسرائیل، بر حمایت این اتحادیه از تل‌آویو تاکید کرد. به گزارش ایسنا، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی…

برایان هوک، ایران را به نقض قطعنامه‌های سازمان ملل متهم کرد



اخبار,اخبار سیاست خارجی,برایان هوک

مسئول میز ایران در وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه ایران را به نقض قطعنامه‌های سازمان ملل متحد متهم کرد.

به گزارش فارس، «برایان هوک»، مسئول میز ایران در وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه ایران را به نقض قطعنامه‌های سازمان ملل متحد متهم کرد. 

 

وی مدعی شد ایران موشک در اختیار حوثی‌ها (اعضای انصارالله) قرار داده تا عربستان سعودی را هدف قرار دهند.

 

هوک در یک نمایش تبلیغاتی جدید قطعاتی را نشان داد و مدعی شد سلاح‌های ایرانی ارسال شده برای یمن و افغانستان هستند. این چندین نمایش تبلیغاتی دولت ترامپ از زمان ورود به کاخ سفید است. 

 

چند ماه پیش «نیکی هیلی»، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد آهن‌پاره‌هایی را به نمایش گذاشته و مدعی شده بود که آنها قطعات موشک‌های ارسال شده ایران به یمن هستند. 

 

هوک در حالی ایران را به ارسال سلاح به یمن متهم کرد که شمار زیادی از نماینده‌های کنگره آمریکا خواستار قطع حمایت‌های نظامی این کشور از ائتلاف سعودی در جنگ یمن شده‌اند. 

 

فشارها روی دولت ترامپ برای تنبیه عربستان سعودی بعد از قتل جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی در کنسولگری این کشور در استانبول شدت گرفته است. 

 

وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد راهکار دیپلماتیک را در برابر ایران ترجیح می‌دهد اما در صورتی که منافع امنیت ملی آمریکا در خطر قرار گیرد، این کشور تردیدی در توسل به اقدام نظامی راه نمی‌دهد. 

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------