آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

هوک: گزینه نظامی علیه ایران روی میز است



اخبار,اخبار سیاست خارجی,برایان هوک

رئیس گروه اقدام علیه ایران در وزارت خارجه آمریکا هشدار داد اگر منافع این کشور توسط ایران تهدید شود، برای استفاده از گزینه نظامی علیه تهران تعلل نمی‌کنند.

به گزارش فارس، «برایان هوک» رئیس «گروه اقدام ایران» در وزارت امور خارجه آمریکا شامگاه پنجشنبه اعلام کرد که کاخ سفید هنوز گزینه نظامی را علیه ایران روی میز دارد.

 

هوک طی شوی تبلیغاتی شب گذشته که در آن آهن‌پاره‌هایی را به ادعای سلاح‌های ارسالی ایران به یمن، به نمایش گذاشته بود، گفت که آمریکا برای استفاده از نیروی نظامی علیه ایران تعلل نخواهد کرد.

 

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» وی تاکید کرد ایالات متحده تمایل دارد با کشورها از طریق دیپلماسی تعامل کند، اما گزینه نظامی هم روی میز است.

 

رئیس گروه اقدام علیه ایران در این باره توضیح داد: «ما به رژیم ایران بسیار شفاف گفته‌ایم که اگر منافع ما تهدید شود، برای استفاده از نیروی نظامی تعلل نخواهیم کرد. گمان می‌کنم آنها این را فهمیده‌اند. خیلی شفاف هم فهمیده‌اند».

 

هوک با تاکید بر اینکه گزینه نظامی علیه تهران هنوز روی میز آمریکا است، افزود: «گمان می‌کنم اکنون که هنوز گزینه نظامی روی میز است، ترجیح ما این است که از تمام ابزارهای دیپلماتیکی که در اختیار داریم استفاده کنیم».

 

وی با ادعای اینکه آهن‌پاره‌های به نمایش گذاشته، تسلیحات ایرانی هستند که برای یمنی‌ها ارسال شده و سعودی‌ها آنها را به دست آورده‌اند، گفت: «همزمان که جهان برای حرکت به سوی صلح و امنیت در خاورمیانه تلاش می‌کند، ما تلاش می‌کنیم تا پیشرفت‌هایی که ایران و نوابش طی چند سال گذشته به دست آورده‌اند، خنثی کرده و به عقب برگردانیم».

 

این مقام آمریکایی با هشدار درباره اینکه به اندازه یک حمله موشکی تا شروع جنگ تمام عیار منطقه‌ای فاصله دارند، مدعی شد: «تلاش ایران بر این است که قدرت مرگباری و دیدرس چنین سلاح‌هایی را افزایش دهد تا حضور خود در سراسر منطقه را عمیق‌تر کند».

 

هوک آهن‌پاره‌های مذکور را «مدارک معتبر آمریکا از ارسال موشک‌های بالستیک توسط ایران به عراق» ادعا کرده و گفت:‌«خارج شدن (آمریکا) از جنگ (سعودی علیه) یمن در حال حاضر، اقدامی اشتباه است زیرا باعث تسلط ایران بر تنگه باب‌المندب می‌شود».

 

وی سه ماموریت حیاتی برای آمریکا در موضوع یمن برشمرد: «کمک به مقابله با حوثی‌ها و نیروهای تحت حمایت ایران در یمن، مبارزه با القاعده در شبه‌جزیره عربی و حفاظت از آمریکایی‌های مشغول کار در عربستان سعودی».

 

رئیس گروه اقدام علیه ایران با هشدار درباره اینکه اگر نفوذ ایران در صنعا کنترل نشود، یمن به لبنان دوم تبدیل خواهد شد، ادعا کرد: «حوثی‌ها، حزب‌الله دیگری می‌شوند... همانطور که باید نفوذ ایران در سوریه، بلندی‌های جولان و عراق را کنترل کنیم، لازم است مانع تثبیت حضور ایران در یمن شویم».

 

هوک در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره استراتژی فعلی آمریکا برای مقابله با ایران در منطقه، توضیح داد که تحریم‌ها و درخواست از اتحادیه اروپا برای پیروزی از آنها و خروج از برجام و همچنین برداشتن گامی علیه برنامه موشکی ایران، از جمله راهکارهای واشنگتن است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------