آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

ظریف: گفت‌وگو و همکاری لازمه منطقه قدرتمند است



اخبار,اخبار سیاست خارجی,ظریف

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به اینکه سران قدرت‌پیشه فقط برای منطقه جنگ و بدبختی به بار آورده‌اند، گفت اکنون نیاز به منطقه‌ای قدرتمند است، نه سران قدرت‌پیشه.

به گزارش فارس، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران روز یکشنبه گفت اکنون به منطقه‌ای قدرتمند نیاز است و لازمه رسیدن به این هدف، همکاری و گفت‌وگو در منطقه است

 

ظریف ضمن منتشر کردن بیانیه «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران در نشست روسای پارلمان‌های منطقه که در آن بر لزوم گفت‌وگو میان کشورها تأکید شده، در توییتر نوشته است: «ما در منطقه خود سران قدرت‌پیشه بی‌شماری داشته‌ایم، که فقط جنگ و بدبختی به بار آورده‌اند. آنچه نیاز داریم، یک منطقه قدرتمند است، نه سران قدرت‌پیشه.»

 

وی افزود: «از این رو، ما به گفت‌وگو، احترام به قوانین بین‌المللی، دگرپذیری، شبکه‌سازی امنیتی، همکاری اقتصادی و تماس‌های بیشتر مردم با مردم، نیاز داریم.»

 

در جریان نشست سران پارلمان‌های منطقه که در تهران برگزار شد، روحانی نیز بر لزوم تعمیق روابط دو و چندجانبه، شبکه‌سازی امنیتی با همسایگان و احترام متقابل به حاکمیت ملی، پیگیری دیپلماسی چندجانبه، تلاش برای همکاری در جهت صلح‌سازی و ارتقا مبادلات گردشگری، علمی و فرهنگی تأکید کرد. این نشست با شرکت روسای مجالس ایران، افغانستان، پاکستان، چین، ترکیه و روسیه برگزار شد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------