آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش‌های بین‌المللی به حادثه اصفهان| عمان: این اقدام اسرائیل را محکوم می‌کنیم

بامداد امروز جمعه برخی منابع از مقابله با چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور در برخی از شهر‌ها از جمله اصفهان خبر دادند. این در حالی است که ایران در روز‌های اخیر بار‌ها…

انگلیس سفیر ایران را در ارتباط با پرونده «زاغری» احضار کرد



اخبار,اخبار سیاست خارجی

دولت انگلیس سفیر ایران در لندن را در ارتباط با پرونده «نازنین زاغری» که به دلیل جرایم امنیتی در ایران محاکمه و به حبس محکوم شده است، احضار کرده است.

به گزارش فارس، رسانه‌ها امروز دوشنبه از احضار سفیر ایران در انگلیس در ارتباط با پرونده «نازنین زاغری» خبر دادند.

 

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک» به نقل از شبکه «بی‌بی‌سی»، دولت انگلیس سفیر ایران در لندن را در ارتباط با وضعیت «نازنین زاغری» احضار کرده است.

 

طبق این گزارش، «جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس به دلیل آنچه «نگرانی‌ها درباره وخامت اوضاع» این تبعه انگلیسی-ایرانی در زندان خوانده شده، آقای «حمید بعیدی‌نژاد» را به وزارت خارجه انگلیس احضار کرده است.

 

برخی رسانه‌های انگلیسی پیشتر ادعا کرده بودند که این محکوم امنیتی در اعتراض به وضعیت خود دست به اعتصاب غذا زده است.

 

نازنین زاغری به دلیل ارتکاب به جرایم امنیتی در ایران محاکمه و به ۵ سال زندان محکوم شده و هم اکنون در حال گذراندن دوران محکومیت خود است.

 

او در خرداد ماه ۱۳۹۵ هنگام خروج از ایران در فرودگاه امام خمینی (ره) بازداشت شده بود. مقام‌های ایران بعد از بازداشت زاغری اعلام کردند که او با مؤسسات معاند همکاری و در فعالیت‌های براندازی نرم حضور داشته است.

 

بعد از بازداشت و محکوم شدن نازنین زاغری، رسانه‌های غربی با به راه انداختن  پروپاگاندای شدید علیه ایران مدعی شدند که سفر او به ایران بابت بازدید خانوادگی صورت گرفته بود و او هیچ مأموریت رسانه‌ای یا کاری نداشته است. 

 

به رغم این هجمه رسانه‌ای علیه ایران، آذرماه سال 1396 بود که «بوریس جانسون» وزیر خارجه وقت انگلیس  در پارلمان این کشور اذعان کرد که  بازداشت زاغری هنگام آموزش روزنامه‌نگاران در ایران صورت گرفته است. 

 

اظهارات جانسون که در تقابل مستقیم با تبلیغات رسانه‌های غربی بود، در انگلیس با انتقادهای گسترده مواجه شد و وزیر خارجه وقت این کشور را مجبور به عذرخواهی کرد.

 

بعیدی‌نژاد: درخواست انگلیس درخصوص اتباع ایرانی، دخالت در امور داخلی ایران و کاملاً مردود است

سفیر ایران در انگلیس در گفت‌و‌گو با ایرنا گفت: «اینجانب در توضیح به ایشان گفتم، اتباع دوملیتی همگی اتباع ایران محسوب می‌شوند و از حقوق مدنی برخوردار هستند. خانم زاغری به‌عنوان یک تبعه ایرانی با حفظ حقوق خود در زندان از تسهیلات و امکانات درمانی لازم برخوردار بوده و خواهد بود. در عین‌ حال دخالت از سوی کشوری که این خانم دقیقا به خاطر جاسوسی برای همان دولت در زندان قرار دارد، دخالت در امور داخلی ایران محسوب می‌شود؛ لذا این دخالت نه تنها هیچ کمکی به وی نخواهد کرد بلکه حساسیت منفی مردم و مقامات ایران را علیه سیاست دولت انگلیس افزایش هم می‌دهد. دولت ایران هرگونه دخالتی از سوی دولت انگلیس در این زمینه را مردود و غیرقابل‌قبول می‌داند».

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------