آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

ظریف: قادریم حجم مبادلات تجاری ایران و عراق را تا 20 میلیارد دلار در سال افزایش دهیم



اخبار,اخبار سیاست خارجی,محمد جواد ظریف

ظریف گفت: قادریم حجم مبادلات ایران و عراق را تا ۲۰ میلیارد دلار در سال افزایش دهیم و آماده ایم تا در صورت فراهم بودن شرایط در عراق، تجارب خود را در حوزه های انرژی، فنی و مهندسی، کشاورزی و تجارت در اختیار این کشور قرار دهیم.

به گزارش فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در آخرین مرحله از سلسله دیدارها با مقامات، نمایندگان و نخبگان جامعه عراق از قومیت ها و مناطق مختلف، شامگاه امروز (چهارشنبه) با سران و نمایندگان عشایر جنوب عراق در محل سرکنسولگری ایران در کربلا دیدار و گفتگو کرد.

 

در این دیدار صمیمانه برخی از سران و نمایندگان عشایر جنوب عراق، نظرات و دیدگاههای خود را در خصوص پیوندهای عمیق دو ملت ایران و عراق مطرح کردند.

 

وزیر امور خارجه کشورمان نیز با اشاره به در کنار هم بودن مردم دو کشور در طی قرنها، خاطرنشان کرد: هیچ چیز و حتی جنگ تحمیلی صدام به دو کشور نتوانست مردم ما را از هم جدا کند.

وی افزود: عشق به امام حسین ما را به هم پیوند داده است و اربعین، تابلوی زیبایی از همراهی، ایثار، مهمان نوازی و همدلی بین مردمان ماست.

 

ظریف همچنین از میزبانی و مهمان نوازی گرم عشایر عراق از زائران اربعین حسینی تشکر کرد.

 

وزیر امور خارجه در ادامه با تاکید بر اینکه دو کشور در مرحله سازندگی هستند و تمرکز ما باید بر بهبود وضعیت مردم دو کشور از طریق فائق آمدن بر موانع موجود و فراهم آوردن زمینه همکاریهای اقتصادی باشد، افزود: با استفاده از ظرفیت های دو کشور می توانیم سقف مبادلات را تا ۲۰ میلیارد دلار در سال افزایش دهیم و ایران آمادگی دارد تا در صورت فراهم بودن شرایط در عراق، توانمندی‌های خود را در حوزه های انرژی، فنی و مهندسی و کشاورزی و تجارت در اختیار عراق قرار دهد و به این کار افتخار می کند.

 

وزیر خارجه ایران همچنین پیش از این با مقامات رسمی استان کربلا، استاندار، روسای مجالس استان، نمایندگان عتبات مقدسه و برخی از نمایندگان کربلا و بابل در مجلس عراق دیدار و گفت و گو کرد.

 

ظریف یکشنبه عصر 23 دی ماه در رأس هیأتی سیاسی و اقتصادی به منظور دیدار و گفتگو با مقامات عراقی وارد بغداد شد. وی همچنین به اربیل و سلیمانیه نیز سفر و با مقامات اقلیم کردستان عراق نیز ملاقات و به گفت وگو پرداخت.

 

وزیر خارجه ایران در نشست های مشترک تجاری ایران و عراق در شهرهای بغداد، اربیل، سلیمانیه و کربلا نیز شرکت کرد.

 

وی هفته ای که گذشت نیز سفری سه روزه به هندوستان داشت.

 


تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------