آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بورل: به امنیت اسرائیل متعهد هستیم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اظهاراتی با محکوم کردن حمله ایران به اسرائیل، بر حمایت این اتحادیه از تل‌آویو تاکید کرد. به گزارش ایسنا، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی…

ادعای نتانیاهو درباره تلاش ایران برای ممانعت از سفر او به چاد



بنیامین نتانیاهو مدعی شد که ایران تلاش کرده است مانع از سفر او به چاد شود.

به گزارش ایسنا، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی صبح روز یک‌شنبه (امروز) پیش از فرود آمدن در چاد مدعی شد که ایران و تشکیلات خودگردان فلسطین تلاش کرده‌اند مانع از سفر او به این کشور آفریقایی شوند اما موفق نشده‌اند.

 

این اولین باری است که یک نخست وزیر رژیم صهیونیستی به چاد سفر می‌کند. این سفر پس آن انجام می‌شود که رئیس جمهور چاد دو ماه پیش به‌طور غیر منتظره به قدس اشغالی سفر کرد.

 

به نوشته روزنامه اورشلیم پست، نتانیاهو در این باره گفت: ایرانی‌ها و فلسطینی‌ها از این سفر ناراضی بودند و تلاش کردند آن را متوقف کنند اما شکست خوردند. در آینده نیز سفرهای بیشتری به کشورهای مسلمان خواهم داشت.

 

این سفر نتانیاهو با هدف تجدید روابط دیپلماتیک میان چاد و رژیم صهیونیستی انجام شده و انتظار می‌رود دو طرف به زودی برقراری مجدد روابطشان را اعلام کنند.

 

به نوشته این روزنامه صهیونیستی، یکی از اهداف نتانیاهو در عرصه سیاست خارجی برقراری روابط قوی با آفریقا است و از ژوئیه 2016 تاکنون این چهارمین بار است که او به این قاره سفر می‌کند.

 

چاد 46 سال پیش تحت فشارهای معمر قذافی، رهبر وقت لیبی روابط خود با رژیم صهیونیستی را قطع کرد.

 


تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------